دندان های خود را لیزردرمانی کنید!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،یکی از جدید ترین فناوری ها در مراقبت از دندان لیزر در دندانپزشکی است. با استفاده از یک پرتو شدید نور، این تکنولوژی جدید کمک می کند تا درمان پوسیدگی دندان، عفونت لثه و غیره، با دقت بسیار بالاتر نسبت به روش درمان طبیعی انجام پذیرد.

 جدا از این که میزان دقت در این روش بسیار بالا است، زمان بهبودی برای بیماران نیز کاملا کاهش پیدا کرده است و این می تواند نویدبخش آینده ای درخشان در این زمینه باشد.

درمان چگونه کار می کند؟

پرتو نور با دقت در منطقه ای که  نیاز به درمان دارد، متمرکز می شود. به عنوان مثال، دندان یا لثه. بهترین بخش از درمان با لیزر، این است که کمک می کند تا منطقه ای که نیاز به درمان دارد، استریل  شود همین موضوع باعث  به طور قابل توجهی مواردی مانند کاهش درد، جلوگیری از خونریزی و هر نوع عفونت را در پی خواهد داشت.

موضوع چالش برانگیز این است که چرا این روش درمانی با لیزر را باید به روش های درمانی دیگر ترجیح بدهیم و مهم ترین تفاوت و مزیت این روش نسبت به دیگر روش ها چیست؟

در جواب باید گفت در صورت درمان دندان با استفاده از لیزر، در منطقه ای از لثه یا دندان با بیشترین میزان دقت، تنها یک برش کوچک ساخته می شود؛ پس در نتیجه در میزان مصرف بخیه و نیز استفاده از بیهوشی کاهش چشمگیری به وجود خواهد آمد.

علاوه بر این، این روش بسیار در جلوگیری از آسیب دیدن بافت ها و یا لثه های اطراف قسمت مورد نظر برای درمان به پزشکان و همچنین بیماران کمک شایانی می کند. می بینیم که این روش در واقع به فکر تمام جنبه های درمانی بوده است و در نظر دارد تا به طور قابل توجهی کامل باشد و جای چندان نقطه ضعفی برای خود باقی نگذاشته است.

از همه مهم تر، امکان به وجود آمدن عفونت در دندان به طرز حیرت انگیری کاهش می باید، بیمار درد بسیار بسیار کمی را تحمل خواهد کرد و خونریزی نیز به پایین تر حد خود خواهد رسید. خالی از لطف نیست که این نکته را هم خاطر نشان کنیم که زمان ریکاوری نیز برای بیمار بسیار پایین خواهد آمد و بیمار می تواند با خیالی راحت به سراغ این روش درمانی بیاید.

وقتی صحبت از امنیت می شود، این روش درمانی مجددا خوش می درخشد. همان طور که انتظار می رفت، سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) مهر تاییدی بر امن بودن این روش درمانی گذاشته است تا بیماران شکی در این بابت نداشته باشند. البته بر خلاف بسیاری از روش های درمانی کنونی که به طور گسترده ای در کلینیک ها و بیمارستان ها استفاده می شوند، تمرکز درمان با استفاده از لیزر تنها بر روی قسمت مورد نظر لثه یا دندان است و دیگر قسمت ها، آن چنان که پیش تر ذکر شد، از گزند هر گونه آسیبی به دور هستند.

xgumr-22-1466572921.jpg.pagespeed.ic.DnE8fUrUg5

با وجود همه این موارد، باید این نکته را در ذهن داشت که این روش درمانی می بایست تحت نظر متخصصان آموزش دیده و متبهر انجام پذیرد و سهل انگاری در این زمینه، می تواند مشکلات و عواقب بدی را در پی داشته باشد. البته، درمان با لیزر تنها برای دندان یا لثه استفاده نمی شود، بلکه قسمت های محتلفی از دندان را می توان با استفاده از آن درمان کرد. برای آن دسته از افرادی که از پوسیدگی دندان رنج می برند یا نیاز به پر کردن دندان خود دارند، دقت در این روش درمانی می تواند کمک شایانی به آن ها بکند.

دیگر درمان های دندانپزشکی که در آن لیزر بسیار موثر است، شامل درمان بیماری لثه، استریل کردن عفونت کانال ریشه و قرار دادن ایمپلنت های دندانی است.

همان طور که مشاهده می شود، استفاده از لیزر در بعد وسیعی از بیماری های مختلف از جمله دهان و دندان، مزیت های بی شماری را به بار آورده است؛ به طوری که می توان با خیال راحت و بدون ترس از عواقبی که در گذشته ممکن بود برای افراد پیش آید، به سراغ این روش درمانی رفت. البته احتمالا هزینه این گونه روش درمانی نسبت به بقیه روش ها بالاتر است، اما آن چه واضح است، ارجحیت سلامت افراد به پول است!

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا