آغاز دور تازه پژوهش های بستر اقیانوس آرام

بر اساس گزارش منابع رسمی ، دور تازه سفر کشتی اکتشاف اعماق دریای چین  با نام  Haiyang Liuhao  آغاز شده است . این کشتی در روز سه شنبه شهر بندری گوانگژو (Guangzhou) را برای تحقیق در اقیانوس آرام ترک کرده است .  

قابل ذکر است که این کشتی برای استفاده در سفر تحقیقاتی پنجم خود در اکتبر سال 2009 تحویل داده شده بود که با 130 محقق در هیات اعزامی و حمل شناور بدون سرنشین هایما (Haima) کار خود را آغاز کرد. بر اساس گزارش مقامات زمین شناسی دریایی چین ، این کشتی در اواسط ماه نوامبر به سفر تحقیقاتی خود پایان داده و بازگشت .

کشتی اکتشافی – تحقیقاتی Haiyang Liuhao به عنوان اقیانوس شماره 6  ( Ocean No. 6 ) شناخته شده و با استفاده از فن آوری های پیشرفته و جدید برای جمع آوری و به دست آوردن نمونه های لازم و میکروتوپوگرافی ( microtopography ) در نزدیکی بستر دریا به کار خواهد رفت .

این نخستین باری خواهد بود که قرار است شناور بدون سرنشین هایما ( Haima   ) به عمق 4 هزار و پانصد متری اعماق اقیانوس فرستاده شده و با دستگاه کنترل از راه دور ، کنترل و هدایت شود تا بتواند به منابع و اطلاعات اعماق اقیانوس آرام دست پیدا کند .

لازم به ذکر است که  کشتی اکتشافی – تحقیقاتی Haiyang Liuhao آخرین سفر تحقیقاتی خود در پژوهش های جدید بستر اقیانوس آرام را پس از 162 روز در ماه نوامبر به پایان خواهد برد  .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا