برگزاری کنگره بین المللی هپاتیت تهران با حضور 40 متخصص برجسته دنیا

به گزارش ایرنا، دبیر اجرایی ششمین کنگره بین المللی هپاتیت تهران روز چهارشنبه در نشست خبری این کنگره به استقبال خوب محققان خارجی از این رویداد علمی اشاره کرد و گفت: بیش از 40 دانشمند برجسته از کشورهای آلمان، بلژیک، استرالیا، آمریکا و برخی از کشورهای همسایه در این کنگره حضور خواهند یافت.

حیدر شرفی با اشاره به اینکه 185 خلاصه مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است، افزود: برای اولین بار 10 خلاصه مقاله توسط محققان خارج از کشور ارایه شده است.

وی به حضور گسترده دانشجویان در ششمین کنگره بین المللی هپاتیت تهران اشاره کرد و گفت: حدود 30 درصد خلاصه مقالات از سوی دانشجویان ارایه شده است.

دبیر اجرایی ششمین کنگره بین المللی هپاتیت تهران، آشنایی با تازه های تشخیص و پیشگیری، تعامل و همکاری بیشتر مراکز علمی داخلی و خارجی و ایجاد بستری مناسب برای توسعه فعالیت های آموزشی و پژوهشی را از جمله اهداف برگزاری این کنگره اعلام کرد.

وی، برگزاری 30 نشست علمی، کارگاهای آموزشی، دو پنل تخصصی پرستاران و یک پنل تحصصی دندان پزشکان را از جمله برنامه های جانبی این کنگره اعلام کرد و گفت: نشست های تخصصی در زمینه هایی نظیر درمان هپاتیت، کبد چرب، سرطان کبد و هپاتیت خود ایمن برگزار خواهد شد.

** اعطای جوایز کوثر و یاس به محققان برتر 

وی از اعطای جوایز کوثر و یاس به محققان برتر خبر داد و گفت: پنجمین جایزه کوثر به محقق برجسته خارجی و اولین جایزه یاس به دانشجوی برتر در زمینه علم هماتولوژی اعطا خواهد شد.

دبیر اجرایی ششمین کنگره بین المللی هپاتیت تهران با اشاره به اینکه تمام جوایز کوثر باتوجه به شاخص های در نظرگرفته به محققان خارجی تعلق گرفت، گفت: پنجمین جایزه کوثر نیز به یک محقق حارجی که 40 سال در این راه تلاش کرد، تعلق می گیرد.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا