کد خبر : 6521 چهارشنبه 09 اردیبهشت 1394 - 14:21:58
فسیل-جدید-دایناسور-،-نظرات-پیشین-را-نقض-کرد

فسیل جدید دایناسور ، نظرات پیشین را نقض کرد

سیناپرس: نظریات پیشین موجود درباره زندگی و روند تکاملی دایناسورها ، به واسطه کشف بقایای یک نژاد ناشناخته دایناسور در کشور شیلی ، با چالش رو به رو شده است . این دایناسور 140 میلیون سال قدمت داشته و در عصر ژوراسیک زندگی می کرده است .

به تازگی نوع جدیدی از دایناسورها در کشور شیلی واقع در آمریکای جنوبی کشف شده است که 145 میلیون سال قدمت دارد . این گونه جدید  دایناسور به دلیل کشف شدن در کشور شیلی ، چیله ساروس دیگو سوارزی Chilesaurus diegosuarezi نامگذاری شده است . قابل توجه است که  از سوی پژوهشگران اعلام شده که این دایناسور ، نخستین نمونه دایناسور کشف شده در کشور شیلی از دوران ژوراسیک محسوب می شود . به باور دیرینه شناسان ، این گونه دایناسور ، یکی از عجیب ترین و شگفت انگیز ترین نمونه های کشف شده در دنیا به شمار رفته و علاوه بر اینکه فرضیات پیشین دیرینه شناسان در مورد روند زندگی ، تکامل و حیات دایناسورها را بر هم زده ، صد ها معما و موضوع جدید بدون پاسخ را در این حوزه پدید آورده است . این موضوع به صراحتا از سوی تیم دانشمندان دیرینه شناسی که در جریان کشف و تجزیه و تحلیل این بقایا هستند ، اعلام شده است .

در خاتمه باید عنوان کرد که  فرناندو نواز Fernando Novas که یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی محسوب شده و از پژوهشگران ارشد شورای ملی تحقیقات علمی و فنی آرژانتین به شمار می رود ، سرپرستی مطالعات و تحقیقات بعدی در رابطه با این فسیل را بر عهده دارد .

لازم به توضیح است که شرح کامل این کشف و اقدامات و نظریات دیرینه شناسان در مورد دایناسور موسوم به چیله ساروس دیگو سوارزی Chilesaurus diegosuarezi ، در آخرین شماره  مجله طبیعت journal Nature منشر شده است .