بزرگ‌ترین قطعه‌ساز خودروی جهان، وارد ایران خواهد شد

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، پس از برجام و امضای تفاهم‌نامه هسته‌ای میان ۶ قدرت برتر جهانی و ایران در سال ۲۰۱۵، دولت ایران در حال هموار کردن مسیر جذب حداکثری سرمایه‌ خارجی و ایجاد فضایی مناسب جهت ورود شرکت‌های معتبر خارجی است. در حوزه خودرو نیز این قاعده دنبال می‌شود و بسیاری از خودروسازان معتبر جهانی به‌آرامی در حال ورود به بازار ۸۰ میلیونی خودروی ایران هستند.

به‌تازگی خبر رسیده است که شرکت بوش آلمان با همکاری شرکت فرانسوی والئو (‌Valeo) به‌زودی در ایران سرمایه‌گذاری خواهند کرد. این دو شرکت معتبر جهان در زمینه قطعات خودرو با مشارکت سرمایه‌گذار داخلی که شرکت صنعتی عظام خواهد بود، تولید قطعات مهم خودرو در ایران را تقویت خواهند کرد تا قطعات تولیدی در شرکت عظام، همگی تحت لیسانس بوش و والئو تولید و عرضه شود.

گروه تولیدی قطعات خودروی عظام، شامل ۱۲ شرکت بزرگ تولیدی، فعالیت خود در حوزه خودرو را از سال ۱۳۷۲ آغاز کرده است. در صورت به توافق رسیدن این ۳ شرکت، گروه عظام قادر خواهد بود قطعات کلیدی خودروهای داخلی را که بیش از ۳ میلیون قطعه در سال تخمین زده می‌شود، تولید و تأمین کند.

عظام خودرو Ezam khodro

بوش به‌عنوان بزرگ‌ترین تأمین‌کننده قطعات خودرو در جهان، به شرکت سازه‌پویش به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی عظام کمک خواهد کرد تا سنسورهای اکسیژن، سوپاپ‌های برقی، پدال گاز الکتریکی و واحد کنترل موتور (ECU) را تولید کند.

این شرکت‌ها در حال مذاکره با یکدیگر هستند تا در صورت توافق نهایی، با تأسیس شرکت سرمایه‌گذاری مشترک جدید این دو قطعه‌ساز ایرانی و آلمانی، در آینده‌ی نه‌چندان دور فعالیت خود را آغاز کنند.

بر اساس این توافق‌نامه، شرکت فرانسوی والئو نیز تجربیات و دانش فنی خود در زمینه تولید سیلندر احتراق و تکنولوژی سیستم شارژ را به ایران منتقل خواهد کرد. همچنین این شرکت به گروه عظام کمک خواهد کرد تا بخشی از تولیدات خود را به‌عنوان قطعات باکیفیت خودرو تولید کند و در بازارهای جهانی و جهت استفاده در خودروهای شرکت‌های معتبر خارجی به فروش برساند.

شرکت خوش‌نام و معتبر بوش آلمان جزو اولین شرکت‌هایی بود که پس از برطرف شدن تحریم‌های بین‌المللی ایران، جهت ورود به کشورمان ابراز تمایل کرد. هرچند قطعه‌سازان برجسته دیگری نیز مانند گروه مکاپلاست فرانسه و کانتیننتال آلمان، هم‌اکنون در ایران مشغول به فعالیت هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا