بکاپ‌گیری از اطلاعات خود را دست کم نگیرید!

به گزارش سیناپرس به نقل از مجله شبکه، حالا خیالتان راحت است که هر اتفاقی هم بیفتد، به اطلاعات خود دسترسی خواهید داشت و می‌توانید داده‌های اصلی را بازیابی کنید، حال این داده‌ها می‌تواند عکسی در گوشی موبایل باشد و یا اطلاعات حیاتی یک سازمان.

سازمان‌های امروزی حتما از شبکه‌های کامپیوتری و اینترنت استفاده می‌کنند پس طبیعیست که در معرض خطراتی مثل ویروس‌ها، بدافزارها و باج‌افزارها و … قرار گیرند. اگر فایل‌های اتوماسیون اداری سازمان دچار مشکل شوند، تمام داده‌ها و سوابق پیشین از بین می‌رود. و یا اگر فایل‌هایی که به صورت اشتراکی و پابلیک در سرورها قرار می‌گیرند، با مشکلی مواجه شوند، نتیجه کار پرسنل سازمان از بین خواهد رفت. ایمیل‌ها، اطلاعات شخصی و تمامی مستندات یک شرکت می‌توانند آینده یک کسب‌وکار را رقم بزنند پس عقلانی‌ترین راه تامین امنیت داده‌ها و اطلاعات است.

حال که به اهمیت امنیت در شبکه پی بردید، می‌توانید اهمیت بکاپ‌گیری از اطلاعات را به عنوان راهی برای تامین امنیت در شبکه بیشتر درک کنید.

در سطح کاربر خانگی و شخصی، کافیست اطلاعات خود را روی هارد یا فلش ذخیره کنید اما در سطح سازمانی و شرکتی این کار ممکن نیست. مناسب‌ترین راه، تهیه Backup به صورت متمرکز و همیشگی است که بتوان بر بخشی از مشکلات امنیت اطلاعات غلبه کرد. برای سازمان‌های کوچکتر استفاده از سرورهایی با ظرفیت ذخیره‌سازی بالا مناسب است اما استفاده از دستگاه‌های مخصوص این کار که ظرفیت‌ها، امکانات و هزینه‌های قابل قبول‌تری را ارائه می‌دهند، بهتر است. با رشد تصاعدی این داده‌ها و اطلاعات، آیا این کار، ممکن است؟

یکی از تکنولوژی‌های پرکاربرد در زمینه ذخیره‌سازی اطلاعات در سطح شبکه، تکنولوژیTape  یا نوار است. نمی‌شود به قدمت این تکنولوژی در ذخیره‌سازی اطلاعات، شک کرد اما این قدمت به معنای منسوخ شدن آن نیست بلکه بسیاری از سازمان‌ها برای تهیه نسخ پشتیبان و بکاپ‌گیری از اطلاعات شبکه خود و آرشیو آن‌ها از این تکنولوژی استفاده می‌کنند.

چرا Tape مناسب‌ترین ابزار برای تهیه بکاپ است؟

Tape ها نسبت به سایر ذخیره‌سازها فضای بیشتری را فراهم می‌کنند و در برابر این حجم و ظرفیت، هزینه بسیار کمتری را اعمال می‌کنند. طول عمر دستگاه‌های ذخیره‌سازی معمول هم نسبت به Tapeها کمتر است. نوارها همچنین برق کمتری نیز استفاده می‌کنند و با وجود نرم‌افزارها (مثلا HPE Data Protector) و تکنولوژی‌های بکاپ‌گیری، می‌توان این کار را به صورت خودکار و بدون نیاز به نیروی ماهر انجام داد.

از جمله شرکت‌هایی که در زمینه تکنولوژی Tape و بکاپ‌گیری، فعالیت چشم‌گیری دارد اچ پی است که همواره پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها را تامین می‌کند. اچ پی در Tapeهای خود همواره از تکنولوژی‌های به‌روز استفاده می کند تا ظرفیت بهینه، کارایی و اطمینان بالایی را فراهم کند. اچ پی نوارها یا Tapeهای خود را به 4 دسته کلی تقسیم می‌کند:

  1. Tape Cartridge
  2. Tape Drive
  3. Tape AutoLoader
  4. Tape Library

شما می‌توانید بسته به بزرگی کسب‌وکار خود از بین این مدل‌ها، Tape مناسب را انتخاب نمایید. درصورتی كه نیاز باشد پس از پر شدن یک نوار،Tape بعدی به صورت خودكار جایگزین شود، باید بر روی از Autoloader  استفاده کرد و اگر بخواهیم همزمان از چند درایو برای تهیه پشتیبان از چند دستگاه استفاده کنیم، باید Tape Library استفاده نمود در ادامه ویدئویی با زبان فارسی در زمینهTape مشاهده نمایید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا