دانگ فنگ به فیات-کرایسلر فکر نمی‌کند!

شایعات مربوط به این موضوع هفته پیش به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل شدند. اتوموتیونیوز گفته بود که این خودروساز ایتالیایی-آمریکایی خریدارانی از چین داشته است؛ اما از آن روز تاکنون برخی از خواستگاران بالقوه این شرکت هرگونه علاقه و برنامه‌ای برای خرید را رد کرده‌اند.


جیلی اولین خودروساز چینی بود که از عدم وجود برنامه‌ها برای خرید فیات-کرایسلر خبر داد. هم‌اکنون رویترز نیز گزارش داده که دانگ فنگ نیز علاقه‌ای به خرید ندارد. سخنگوی دانگ فنگ در پاسخ به سؤالات مربوط به خرید گفته فعلاً برنامه‌ای برای خرید فیات-کرایسلر ندارد. این شرکت نه علاقه‌ای به خرید کلی فیات-کرایسلر و نه خرید برند یا تکنولوژی خاص ندارد.


همانند جیلی که مالک ولوو و کمپانی تاکسی لندن است، دانگ فنگ نیز تاریخچه‌ای از سرمایه‌گذاری در خودروسازان خارجی دارد. این خودروساز مالک حدود یک‌هفتم گروه خودروسازی پژو-سیتروئن می‌باشد.


اگرچه جیلی و دانگ فنگ اخبار مربوط به خرید فیات-کرایسلر را رد کرده‌اند اما دیگر خودروسازانی نیز وجود دارند که نام آن‌ها در اخبار به گوش خورده است. از جمله این خودروسازان می‌توان به گک اشاره کرد.
چین پر است از خودروسازانی که علاقه شدیدی به گسترش بازار خود دارند. برخی از این کمپانی‌ها عبارت‌اند از سایک، فاو، بایک، چانگان، جک، چری و BYD؛ بنابراین اگر در آینده دیدید معامله ای صورت گرفت خیلی تعجب نکنید!

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا