کشتی گمشده جنگ جهانی دوم پیدا شد

به گزارش سیناپرس به نقل ازآی تی ایران،  این حادثه به یکی از پرتلفات‌ترین سوانح دریایی آمریکا تبدیل شد. از آن زمان تا جمعه هفته پیش، مکان آوارهای این کشتی یک راز باقی مانده بود.. پول آلن یکی از موسسان شرکت مایکروسافت اخیرا اعلام کرده است که به همراه یک تیم تحقیقاتی دریایی توانسته است تکه‌های این کشتی را در عمق ‌ 18 هزار پایی زیر اقیانوس آرام، کشف کند. آلن، روز شنبه اعلام کرد که با همکاری نیروی دریایی آمریکا توانسته جایگاه ابدی این کشتی تاریخی را شناسایی کند.

کشتی ایندیاناپلیس قبل از حمله ژاپنی‌ها، یک ماموریت محرمانه را انجام داده بود: این کشتی اولین بمب اتمی را به جزیره Titian رساند که تنها چند روز بعد به سمت شهر هیروشیمای ژاپن پرتاب شد. همراه با حمله ژاپنی‌ها به کشتی ایندیاناپلیس، این کشتی به همراه 300 ملوان سرنشین آن غرق شدند و 1196 نفر از خدمه روی آب‌های پر از کوسه شناور ماندند.

در آن زمان نیروی دریایی آمریکا متوجه ناپدید شدن کشتی نشد و تنها یک هواپیما به صورت تصادفی توانست بازمانده‌های شناور روی آب را شناسایی کند. بعد ارسال نیروی کمکی، تنها 317 نفر بازمانده، نجات داده شدند و دیگر خدمه کشتی ناکام، یا خوراک کوسه‌ها شدند و یا به دلیل کم آبی و خفگی، جان خود را از دست داده بودند. 22 نفر از بازماندگان آن حادثه، امروز زنده هستند.

طی سال‌های بعد، تلاش‌ها و تحقیق‌های فراوانی برای شناسایی محل غرق شدن کشتی ایندیاناپلیس انجام شد که تا جمعه هفته گذشته نتیجه‌ای در پی نداشت.

انتهای لنگر کشتی ایندیاناپلیس که آرم "U.S. Navy" یا "نیروی دریایی آمریکا" و Norfolk Navy Yard  روی آن حک شده است. 

 

تصویر بالا قسمت‌هایی از کشتی را کف اقیانوس آرام نشان می‌دهد که در عمق 16 هزار پا زیر آب قرار دارد.

 

 تصویر بالا عدد 35 را که روی دیواره‌های بیرونی کشتی نوشته شده را نشان می‌دهد که احتمالا کشتی از این سمت به بندر گاه متصل می‌شده است.

 

تصویر بالا، ناقوس کشتی را نشان می‌دهد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا