استارتاپ‌دمو چیست؟

یکی از مأموریت‌های مرکز فن بازار ملی ایران که در پارک فناوری پردیس معاونت علمی فعالیت دارد، کمک به جذب سرمایه برای شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌هاست. از طرفی، یکی از مشکلات استارتاپ‌ها نیز برای رشد و ارائه محصولات و خدمات به جامعه‌ مخاطبشان، عدم توفیق در جذب سرمایه و درنتیجه عدم بازدهی است.

استارتاپ‌دمو، بستری را برای معرفی هسته کسب‌وکار شرکت‌های نوپا واستارتاپ‌ها به سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ فناوری فراهم کرده است. در این رویداد، به کارآفرینان فرصت داده می‌شود ایده و کسب‌وکار خود را برای سرمایه‌گذاران حاضر در رویداد ارائه کنند و با پاسخ به سؤالات آنها در جستجوی سرمایه‌گذار باشند.

در استارتاپ‌دمو، پس از فراخوان و ارزیابی متقاضیان، استارتاپ‌های منتخب تعیین‌شده و تا روز برگزاری رویداد، فرایند آموزش و انتخاب نهایی آنها برای ارائه شفاهی در رویداد ادامه خواهد داشت.

در این رویدادها، استارتاپ‌هایی حضور دارند که به مرحله جذب سرمایه‌گذار رسیده باشند و ضمن تثبیت تیم و پیشرفت مناسب ایده، شخصیت حقوقی آنها نیز ثبت‌شده و یا آماده ثبت است.

در بخش استارتاپ‌دمو، کارآفرینان طی 8 دقیقه به معرفی ابعاد فنی، مالی و بازار طرح خود پرداخته، رقبا را بررسی و آنالیز کرده، مدل کسب‌وکار(Business Model) را ارائه کرده و ضمن تشریح برنامه‌های آتی، سرمایه مورد نیاز برای ادامه کار را هم اعلام می‌کنند. 

سرمایه‌گذاران نیز با توجه به زمینه‌های موردعلاقه برای سرمایه‌گذاری و پارامترهای قابل‌قبول برای سرمایه‌گذاری روی طرح‌ها، نسبت به برگزاری جلسه اختصاصی اعلام آمادگی می‌کنند.

در بخش دوم این رویداد، جلسات اختصاصی بین کارآفرین-سرمایه‌گذار برگزار می‌شود و امکان مذاکره رودررو، بررسی جزییات، پاسخ به سؤالات بیشتر و تخصصی‌تر و غیره فراهم می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا