لزوم حمایت از توسعه صنعت واکسن سازی کشور

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر محمدمهدی فیض آبادی در آستانه برگزاری هجدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران در مورد ساخت واکسن و بهینه سازی اظهار کرد: نیاز به فعالیت های تحقیقاتی بیشتری در این زمینه داریم که بخشی در حوزه میکروب شناسی است تا بتوان میکروب هایی راکه در کشور است، شناسایی و میکروب هایی را که استعداد وی‍ژه ای در بیماری زایی دارند، کشف کرد و این موضوع را مورد بررسی قرار داد که آیا ممکن است میکروب هایی خاص در آینده خیزش کنند تا بر اساس آن ساخت واکسن صورت گیرد.
وی عنوان کرد: شناخت ظریف و دقیق میکروب های بیماری زا در سطح جمعیت های میکروبی از مسئولیت های میکروب شناس ها است و تعیین پادتن ها و آنتی ژن هایی که برای ایمنی مهم هستند و کمک می کنند به دانش ایمونولوژی نیز مدنظر آنها قرار دارد تا بتوانند واکسن مناسب را بسازند.
رئیس هجدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران در خصوص شایع ترین بیماری واگیر عفونی در کشور گفت: بیماری های عفونی واگیر به دو دسته کلی بیمارستانی و غیربیمارستانی تقسیم می شوند که انواع شایع غیربیمارستانی ناشی از ویروس یا باکتری است که نوع باکتریایی مانند سل و تب مالت و نوع ویروسی مانند هپاتیت و آنفلوآنزا است.
وی به برگزاری هجدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران اشاره و بیان کرد: مقاومت‌های میکروبی نسبت به دارو، زئونوزها و میکروب شناسی دامپزشکی، میکروب شناسی مواد غذایی، عفونت‌های بیمارستانی، واکسن‌های میکروبی، میکروبیوم، انکولوژی و اخلاق در پژوهش از جمله محورهای مورد بحث در این کنگره است.
هجدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران با حضور اساتید داخلی و خارجی و صاحب نظران این حوزه، 7 تا 9 شهریور ماه در سالن ابن سینا در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا