پرواز عقاب‌گونه پهپادها به‌کمک هوش مصنوعی، پروژه تازه مایکروسافت

به گزارش سیناپرس به نقل از مجله شبکه، در واقع، بخش تحقیق ردموند می‌خواهد با الهام از نحوه پرواز پرندگان در آسمان و شیوه خاص آن‌ها برای حرکت بدون صرف مقدار زیادی انرژی، پروژه جدیدی برای AI تعریف کند. تا به‌حال، آن‌ها موفق شده‌اند یک هواپیمای تقریبا 6 کیلویی و به‌طول 5 متر را با استفاده از الگوریتم‌های خاص که تخصص آن یافتن و استفاده از منابع حرارتی است به‌پرواز درآورند.

«آشیش کاپور»، محقق اصلی این پروژه می‌گوید: "پرندگان این کار را به‌راحتی انجام می‌دهند. تمام کاری که آن‌ها انجام می‌دهند بهره‌برداری از طبیعت است و جالب این‌که، این کار را با مغزی که به اندازه یک بادام زمینی است انجام می‌دهند."

وی در ادامه می‌گوید: "اما، AI مغز ندارد، پس، هم باید دمای هوا را ارزیابی کند و هم ‌مکان احتمالی توده گرم بعدی را پیش‌بینی و آن‌را تصاحب کند. برای این منظور، یک موتور برای این هواپیما طراحی شد و یک اپراتور روی زمین با در دست داشتن سیستم کنترل از راه دور مراقب بود اگر مشکلی برای سیستم هوشمند این وسیله رخ دهد، کنترل اوضاع را به‌دست بگیرد.

هدف نهایی این پروژه نگه داشتن هواپیما در آسمان تنها با استفاده از انرژی‌های خورشید و باد است. شاید در صورت موفقیت بتوان از آن به‌عنوان برج سلولی خودران و شناور در آسمان استفاده کرد. از موردهای مشابه این پروژه می‌توان به پروژه لون شرکت گوگل و آنتن Tether شرکت فیسبوک اشاره کرد.

اما، مایکروسافت یک هدف مهم‌تر را هم دنبال می‌کند: استفاده از AI پیچیده برای کاربردهایی مانند خودروهای خودران و بدون راننده که در آن‌ها زمان حرف اول را می‌زند و الگوریتم آن‌ها باید در کسری از ثانیه تصمیمات مهم بگیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا