نقش مهم نخبگان و اساتید دانشگاهی در تمدن‌سازی اسلامی

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، سهراب اصلاحی در افتتاحیه اجلاس کارگروه‌های تخصصی مجمع اساتید مسلمان جهان، با اشاره به اینکه هدف انقلاب اسلامی ایرن تمدن سازی نوین اسلامی است و غربی‌ها نیز این موضوع را می دانند، گفت: غربی‌ها گفته‌اند که ایران در حال تمدن سازی است و رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کرده‌اند که باید در پی ساخت تمدن جدید باشیم و این اقدام بسیار سنگینی است که در جهان اسلام تنها جمهوری اسلامی از عهده آن بر می آید.

وی با اشاره به اینکه، نخبگان و اساتید دانشگاهی را مهمترین گروه‌هایی دانست که می‌توانند در این تمدن سازی نقش ایفا کنند، گفت: اساتید و نخبگان دانشگاهی کشور باید تلاش کنند که در مجمع دانشگاه‌های جهان، گفتمان سازی، فرهنگ سازی و تولید ادبیات و کارگروه‌های تخصصی را شکل دهند.  

رئیس مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها ادامه داد: تاکنون 15 کارگروه تخصصی در این زمینه شکل گرفته که از جمله آن کارگروه کشاورزی است که با علم و تمدن اسلامی،نخبگان را در دانشگاه‌های ایرانی گرد هم می آورد و این اولین دوره از دوره‌های تخصصی است.  در سال‌های آینده نیز از دانشگاه‌های خارجی میهمان خواهیم داشت.

‎ اصلاحی خاطرنشان کرد: در حال نوشتن سند راهبری در حوزه تمدن اسلامی برای حل مشکلات بشری، محیط زیست و تجاوز قدرت ها به حقوق ملت‌های ضعیف در ایران هستیم.

وی در پایان با تاکید براینکه نخبگان باید دانشگاهای جهان را سازماندهی و ظرفیت سازی کنند، یادآور شد: تصویب شده که دبیرخانه دانش اساتید مسلمان جهان در تهران باشد. کارگروه‌‎های تخصصی مجمع اساتید مسلمان جهان برای آینده باید تشخیص دهند و اساتید متناظر خود را در دانشگاه‌های جهان شناسایی کنند تا این کارگروه ها به صورت جهانی برگزار شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا