قهوه ، سلول های سرطان پستان را نابود می کند

پژوهش های جدید نشان می دهد که نوشیدن قهوه خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می دهد در حالی که پیش از این محققان اعلام کرده بودند که قهوه زنان را در برابر خطر ابتلا به سرطان پستان محافظت می کند . 

پژوهش های جدیدی که به سرپرستی دانشگاه لوند (Lund University) سوئد انجام گرفته ، نشان می دهد که قهوه از رشد تومورها جلوگیری کرده و خطر ابتلای زنان به سرطان پستان را کاهش می دهد و باعث می شود تا دیگر سرطان پستان در زنانی که به این بیماری دچار شده و با داروی تاموکسی‌ فن (tamoxifen) درمان شده اند ، عود نکند .

آن روزندال (Ann Rosendahl) و هلنا جرن استورم (Helena Jernstrom) از محققانی که در این تیم تحقیقاتی شرکت داشتند ، در این رابطه می گویند : " پژوهش های ما نشان می دهند که در میان پانصد زن مبتلا به سرطان پستان در حال درمان با داروی تاموکسی‌ فن ، آن هایی که روزانه دو فنجان قهوه می نوشند ، نصف افرادی که کمتر از این قهوه می نوشند و یا اصلا نمی نوشند ، احتمال خطر بازگشت سرطان را تجربه خواهند کرد . همچنین این پژوهش ها نشان می دهند که نوشیدن حداقل دو فنجان قهوه در روز باعث می شود تا تومورها کوچکتر و نسبت به تومورهای وابسته به هورمون کمتر باشند . "

در پژوهش های سلولی ، محققان سوئدی دریافتند که معمولا دو ماده در نوشیدنی قهوه وجود دارد که یکی کافئین و دیگری اسید کافئیک است . در واقع سلول های سرطانی سرطان پستان در برابر این دو ماده واکنش نشان می دهند . این سلول ها تحت تاثیر این مواد تقسیم سلولی کمتری را انجام داده و درصد مرگ شان در برخورد با این مواد افزایش پیدا می کند . علاوه بر این ، ترکیب این مواد با تاموکسی فن، اثر قابل توجهی بر سلول های سرطان پستان داشته و مسیرهای  رد و بدل شدن سیگنال های سلول های سرطانی که برای رشد نیاز دارند را مسدود می کند . 

لازم به ذکر است که محققان در این تحقیقات نشان می دهند که بیماران مبتلا به سرطان پستان باید  قهوه و داروی تاموکسی فن را در کنار داروهای تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنند چرا که برای جلوگیری از بازگشت دوباره سرطان پستان حایز اهمیت است .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا