بینگ بزرگ‌تر از آن است که تصور می‎کنید

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، آیا شما یا اطرافیانتان هنوز از بینگ استفاده می‎کنید؟ به احتمال زیاد پاسختان به این سؤال منفی است؛ اما به نظر می‎رسد طبق گزارش آماری مایکروسافت، هنوز هم کاربرانی وجود دارند که از موتور جستجوی این شرکت استفاده می‎کنند.

بینگ از سال ۲۰۰۹ در دسترس کاربران قرار گرفته است. در مدت‌زمان ۸ سال، پیشرفت‎های بسیاری در این محصول مایکروسافت شاهد بودیم؛ ولی بینگ باز هم موفق نشد از زیر سایه‌ی گوگل بیرون آید و همچنان به‌عنوان یک مهره‌ی کوچک در دنیای موتورهای جستجو شناخته می‎شود.

تیم تبلیغاتی بینگ در جریان وبکست مایکروسافت با موضوع ویژگی‎های این موتور، از فرصت استفاده کرده و برخی جزئیات آماری را از طریق توییتر به اشتراک گذاشته است. باید بگوییم خواندن این توییت‎ها تنها جنبه‌ی تبلیغاتی ندارد و به نکات جالبی اشاره می‎کند.

bing stats

اولین توییت، به سهم بینگ در بازار ایالات متحده تعلق دارد. طبق ادعای مایکروسافت، موتور جستجوی ردموندی‌ها در آمریکا حدود ۳۳ درصد از سهم این عرصه را در اختیار دارد. این مقدار در سایر کشورها مانند تایوان به ۲۶، انگلستان به ۲۳، هنگ‎کنگ به ۲۰، فرانسه به ۱۹، نروژ به ۱۸ و کانادا به ۱۶ درصد می‎رسد. این اعداد و ارقام شاید چندان چشمگیر به نظر نرسند؛ اما برای بینگ بسیار قابل توجه هستند.

مایکروسافت در توییت دوم خود، اطلاعات بیشتر و عمیق‌تری در اختیار قرار می‎دهد که شامل سهم بینگ در سایر کشورها نیز می‎شود. طبق اطلاعات آمده در این توییت، موتور جست‌وجوی بینگ در هر ماه شاهد انجام ۱۲ میلیارد جستجو است. این مقدار برای سرویسی که توجه چندانی به آن در دنیای فناوری وجود ندارد، بسیار تأثیرگذار به نظر می‌رسد.

bing stats

در حال حاضر می‎توان گفت مایکروسافت هنوز هم به موتور جستجوی خود ایمان دارد و می‎خواهد به کاربران نشان دهد که بینگ هنوز زنده است. به همین دلیل کمپینی با نام «بینگ بزرگ‌تر از آن است فکر می‎کنید» به راه انداخته است و قصد دارد وجود این سرویس را دوباره به کاربران یادآوری کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا