پرتابگر پروتون ماهواره مخابرات روسیه را به مداربرد

به گزارش سیناپرس به نقل از اسپاش، این پرتاب در ساعت 01:07 روز 17 اوت 2017 بوقت با ماهواره‌بر "پروتون-ام" صورت گرفت و یکصدمین پرتاب کلاس سنگین ماهواره‌بر "پروتون-ام" بشمار می رود که از سال 2001 مورد استفاده قرار گرفته و چهار صد و چهاردهمین آن برای کل نسل های "پروتون"  از سال 1965.


طبق بیانیه منتشر شده توسط شرکت صنایع ماهواره ای رشتنف سازنده بلاگووست، این ماهواره با مجموعه ای از فرستنده های باند سی و باند کا می تواند هم برای سرویس رسانی به مشتریان نظامی و هم غیرنظامی به کار گرفته شود.


اطلاعیه منتشره دقایقی بعد از پرتاب نشانگر آن بود که طبقات مختلف ماهواره‌بر پروتون توانستند کار خود را به خوبی انجام داده و ماهواره بلاگووست -11ال را در مدار انتقالی قرار دهند تا پس از آن با بهره گیری از سامانه موشکی برینز-ام. آماده انتقال به مدار مورد نظر در ارتفاع 36 هزار کیلومتری شود.


شرکت صنایع ماهواره ای رشتنف  در بیانیه ای اعلام کرد: "نه دقیقه پس از پرتاب و قرار گرفتن محموله در محدوده فعالیت پیشران برینز-ام، ماهواره بلاگووست با موفقیت از ماهواره‌بر بالا برنده جدا شده واکنون ماهواره با کمک مرحله نهایی پیشران موشکی خود مسیرش را به مدار پیش بینی شده ادامه می دهد."


مدت عمر و ماموریت ماهواره بلاگووست 11ال که توسط ارتش روسیه طراحی و بوسیله شرکت صنایع ماهواره ای رشتنف ساخته شده 15 ساله است. شرکت صنایع ماهواره ای رشتنف یک پیمانکار فضایی روسیه بشمار می رود که در زلزنوگورسک مستقراست.
گرچه رشتنف مدعی است که طراحی و ساخت بلاگووست به طور کامل در داخل تولید شده اما دلایلی وجود دارد که نشان می دهد توسط شرکت فرانسوی صنایع فضایی تیل آرین در ساخت برخی قطعات آن مشارکت داشته است.
قرار است سه ماهواره دیگر از نوع بلاگووست طی چند سال آینده به فضا پرتاب شوند و یک مجموعه همگون مخابراتی و ارتباطاتی را تشکیل دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا