ثبت اختراع ایرباس برای جدا کردن اتاقک از هواپیما!

به گزارش سیناپرس به نقل از فردانما،گرفتن سود خالص از تجارت خطوط پرواز کار آسانی نیست. و در همان حالی که به‌سختی در حال تلاش برای این کار هستند، ایده‌های جالبی به ذهن سازندگان می‌رسد.

به دلیل هزینه‌های گزافِ بلیت هواپیما، شاید برای شما قابل باور نباشد، اما اخیراً انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی، گفت که خطوط هواپیمایی به ازای هر مسافر به‌صورت متوسط ۸٫۲۷ دلار سود می‌کنند. و این بعد از بهبود وضعیت به دلیل کاهش هزینه‌ی سوخت و بازگشت رونق اقتصادی است.

صندلی‌های غیر راحت و عجیب. سرویس‌های بهداشتیِ دوچرخه مانند، صندلی‌های مسافران که روی‌هم انباشته‌شده‌اند، جداکننده‌هایی که به‌جای نشستن باید به آن‌ها تکیه داد؟ همه اینها برای این بودند که بشود با قرار دادن تعداد مسافر بیشتر در هواپیما مقداری در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد.

ایرباس در مورد معرفی ثبت اختراع جدید خود گفت که این مدل از صندلی‌های جداشونده و موفقیت‌های بالقوه‌ی آن بسیار پیچیده‌تر از ایده‌های قبل می‌باشد. این ثبت اختراع در ماه فوریه درخواست شد اما به تازگی موردقبول واقع شد. اولین گزارش دراین‌باره در این ویِرد منتشر شد.

نوآورانه یا غیرممکن؟ ثبت اختراع ایرباس برای جدا کردن اتاقک از هواپیما - فردانما - آینده صنعت حمل و نقل هوایی

به‌جای سوارشدن به‌کل هواپیما، مسافران به اتاقک‌های جداشونده سوار می‌شوند، که در محلی نزدیک به گیتِ فرودگاه به‌وسیله‌ی بازویی جرثقیل مانند نگه ‌داشته شده است.

کل زمانی که مسافران در حال جابه‌جا شدن و قرار دادن ساک‌های خود در اتاقک هستند، بقیه‌ی  هواپیما می‌تواند در جایی دورتر از گیت  قرار داشت باشد، سوخت‌گیری کند یا تعمیراتی روی آن انجام بگیرد و فقط به خاطر مسافران معطل نشود.

و سوارشدن در هواپیما هم بسیار آسان خواهد شد، چون سطح اتاقک‌ها با گیت فرودگاه یکسان خواهد بود.

در ثبت اختراع ایرباس نوشته‌شده است که: “انتقال مسافران، چمدان‌ها و باربری می‌تواند به بهترین صورت انجام پذیرد، و مخصوصاً بدون پله، بالابر یا جرثقیل.”

دیگر نیازی به محل‌های انتظار در گیت‌ها نخواهد بود، چون مردم مستقیماً روی صندلی‌های خود در اتاقک‌ها می‌نشینند. این کار زمان سوارشدن را هم کوتاه‌تر کرده و می‌تواند بررسی امنیتی را هم به‌صورت تدریجی و درحالی‌که مسافران به اتاقک وارد می‌شوند انجام داد.

اتاقک‌ها را هم می‌توان طوری طراحی کرد که بتوانند بار را نگاه‌دارند، و از زیر هواپیما می‌توان برای بردن بار و مسافر استفاده کرد.

اتاقک خلبان را می‌توان جداگانه به آن متصل کرد، به‌جای اینکه همراه اتاقک مسافران متصل شود، برای همین خلبانان می‌توانند در صورت نیاز هواپیما را روی زمین هدایت کنند.

ایرباس گفت که مانند خیلی از ایده‌های عجیب‌وغریب، ممکن است این‌یکی هم هرگز عملی نوشد. شرکت‌های هوایی سالانه صدها مجوز ماند این را درخواست می‌کنند.

رابرت جورج، رییس بخش روابط رسانه‌ای ایرباس در انگلیس گفت: “ما این کار را برای محافظت کردن از ایده‌های خود می‌کنیم، اما خیلی از این‌ها بیشتر از حد یک ایده توسعه داده نمی‌شوند.”

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا