شتاب‌دهنده‌ها چهره فناوری را تغییر می‌دهند

به گزارش سیناپرس به نقل از نوپانا، روش​‌های زیادی برای پیش‌​بینی آینده​ تکنولوژی​‌های بزرگ وجود دارد. ما می‌​توانیم شرایط کنونی را مطالعه و اکتشافات بزرگ علمی را دنبال کنیم و یا با کارشناسان حوزه​ تکنولوژی مشور‌ت‌هایی داشته باشیم. با این حال، راه دیگری نیز وجود دارد: بهره‌گیری از شتاب​‌دهنده‌​های استارت‌آپی.

این شتاب​‌دهنده​‌ها، با برگزاری دوره​‌های ثابت و اشتراکی خود، از کسب​‌وکارهای نوپا حمایت می‌کنند و آموزش‌های مورد نیاز را در اختیار آنها قرار می‌دهند. ماحصل این پشتیبانی، برگزاری برنامه​ ارائه عمومی است که در آن، استارت‌آپ​‌ها کسب‌​وکار خود را برای سرمایه‌​گذاران احتمالی به نمایش می​‌گذارند. شتاب​‌دهنده‌​ها معمولا در مرحله اول، تا ۳۰ میلیون تومان در این کسب‌​وکارها سرمایه‌گذاری می‌کنند و در مقابل ۱۵ الی ۲۰ درصد سهام آنها را به‌دست می​‌آورند.

در ایالات متحده آمریکا، قریب به نیم‌میلیون کارآفرین، ماهانه شانس خود را برای یافتن سرمایه‌​گذار امتحان می‌کنند و بسیاری از آنها با این هدف سراغ شتاب​‌دهنده‌​ها می​‌روند. با این​که روند حذف رقبای کم​ارزش و پررنگ کردن بهترین استارت‌آپ​‌ها و پروژه‌ها، نسبتا ثابت و روشن است؛ اما شتاب​‌دهنده باید پذیرای ریسک بزرگی در مقابل سرمایه‌گذاری​ خود باشد. به همین دلیل است که تمام پروژه‌ها به همراه‌ محصولاتشان ابتدا از سوی شتاب​‌دهنده ارزیابی و مورد بررسی قرار می‌گیرند. در حقیقت معیارهای این‌چنینی برای انتخاب و هدایت دقیق شتاب‌دهنده‌ها، دلیل شکل‌گیری استارت‌آپ‌های بزرگی چون (Airbnb)، (Dropbox)، (Reddit) و … بوده است.

در سال جاری، نشریه (Crunchbase) گزارش بسیار جذابی منتشر کرد که در آن به این موضوع پرداخته بود که اساسا چه نکته‌ای توجه موفق​‌ترین شتاب‌​دهنده​‌ها در ایالات متحده را به خود جلب می‌کند؟

در این گزارش به نکاتی اشاره شد که شرح آن پیش‌ روی شماست:

روباتهای هوش مصنوعی

صنعت هوش مصنوعی در حال پیشرفت است و تا جایی که به شتاب​‌دهنده‌​ها مربوط می​‌شود، این صنعت بیشتر روی چت‌بات متمرکز شده است. چت‌بات برای کسب‌‌وکارهای مختلف سود فراوانی به دنبال دارد.

در اختیار داشتن این‌ نمایندگان دیجیتال در وب​‌سایت یک شرکت به این معناست که سطح مشخصی از تعاملات با مشتریان پوشش داده می‌شود، هزینه‌​ها پایین نگه داشته شده و همه چیز با دقت دسته‌​بندی و ذخیره می​‌شوند و در صورت نیاز، به نمایندگان انسانی انتقال می‌​یابند. این رویکرد باعث می​‌شود که در کوتاه‌​ترین زمان ممکن، تمام مشتریان جوابی برای سوالات خود پیدا کنند و فرصت‌های احتمالی برای فروش نیز از دست نروند.

شاید چت​‌بات​ها از قابلیت یادگیری قدرتمندی برخوردار باشند، اما نمونه‌​های امروزی هنوز جای زیادی برای پیشرفت دارند. با این حال چنین به نظر می​‌رسد که شتاب​‌دهنده​‌ها تصور می‌کنند تعداد محدودی استارت‌آپ در حال حاضر بتوانند از پس چالش​‌های فعلی برآیند.

در این میان (Automat) یک چت​‌بات هوش مصنوعی است که برای برندهای مختلف، امکان بازاریابی دیالوگی به وجود می‌​آورد؛ به عبارت دیگر، این روبات با مشتری در مورد تجربه‌​ای که از برند داشته است حرف می‌زند و سپس داده​‌ها را به خروجی‌​های مختلفی ارسال می​‌کند؛ مثلا به بخش مدیریت خدمات مشتریان و تماس‌​های فوری. به این ترتیب، فرصت برای فروش بالا ​می‌رود و بازاریابان بازخورد طیف وسیعی از مشتریان را در اختیار خواهند داشت.

خدمات املاک فوری

پس از موفقیت شرکت (Airbnb)، علاقه به کسب​‌وکارهای مشابه بالا رفت. شتاب​‌دهنده​‌ها حالا به دنبال چیزی هستند که شکاف باقیمانده را که پس از فعالیت (Airbnb) و (WeWork) ـ این دو شرکت روشی ساده و سرراست برای ارائه​ مسکن به صورت فوری به کسب​وکارها و مردم ابداع کردند ـ را پر کند.

یکی از این استارت‌آپ​ها (LoftSmart) است؛ یک بازار مشتری‌به‌مشتری برای اجاره​ مسکن دانشجویی. این برنامه به دانشجویان کمک می​‌کند خانه​‌های اجاره‌ای نزدیک به خود را پیدا کنند.

حملونقل

با انتشار اخبار مربوط به آسانسورهای فضایی، حمل​‌ونقل فوق‌ سریع و خودروهای بدون سرنشین، واضح است که حمل‌و​نقل امروزی، بیش از هر زمان دیگر با تکنولوژی گره خورده است؛ اما شتاب‌دهنده‌​ها قصد دارند در پیشرفت این حوزه، بیشتر تلاش کنند.

مثلا تیم (Tanktwo) را در نظر بگیرید. این استارت‌آپ باطری‌های ساچمه‌شکلی تولید کرده است که می​‌توان آن را در باتری بزرگتر ماشین ریخت و در عرض سه دقیقه آن را شارژ نمود؛ حال این را با ۴۵ دقیقه زمانی که برای شارژرهای فوق سریع یا پمپ شارژهای معمولی مورد نیاز است مقایسه کنید. تفاوت بسیار زیادی است!

همچنین به لطف اپلیکیشن (lvl5)، خودروهای بدون سرنشین هم می​‌توانند پیشرفته‌​تر شوند. این شرکت با استفاده از نقشه‌​های دقیق جمعیت، یک نرم​افزار دید کامپیوتری در اختیار خودروهای بدون سرنشین قرار می‌دهد.

نگران خودروهای معمولی و رانندگان آنها هم نباشید؛ امنیت آنها به لطف (Text to Ticket) افزایش یافته است؛ چرا که این برنامه​ برای کاربرانی که با ارسال ویدیو، تخلف رانندگان را گزارش دهند، جوایزی در نظر می​‌گیرد.

به نظر می‌​رسد این نتایج بسیار شگفت​‌انگیز باشد؛ چرا که نشان‌دهنده​ تلاش مداوم برای بهبود روند توسعه​ فناورانه در شرایط کنونی است. البته استارت‌آپ‌​ها مسیر همواری را در این زمینه پیش روی خود ندارند؛ اما شتاب‌دهنده‌​ها معتقدند که در مسیر صحیحی گام‌ برمی‌دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا