هم‌افزایی فعالان حوزه مواد و ساخت پیشرفته افزایش می‌یابد

 سومین جلسه شورای عالی ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با موضوع ارائه گزارش عملکرد فعالیت‌های سال گذشته در محل این ستاد برگزار شد.

در این جلسه گزارش عملکرد و اقدامات انجام شده ستاد در سالی که گذشت، توسط اعضای شورای عالی آن بحث و بررسی شد. لزوم تلاش برای جذب منابع بیشتر در راستای توسعه فعالیت‌ها و اقدامات ستاد یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود تا از این پس با وجود منابع مالی بیشتر فعالیت‌های گسترده‌تری در حوزه مواد و ساخت پیشرفته انجام شود. همچنین این اعضا ضرورت مبنا قراردادن راهبردها و اقدامات پیش‌بینی‌شده سند راهبردی ستاد، در فعالیت‌ها و برنامه‌های سال 96 را به عنوان پیشنهاد مطرح کردند.

در ادامه جلسه نیز موضوعات و پیشنهاداتی همچون تعیین سهم مشخص منابع مورد نیاز برای انواع فعالیت‌ها و اقدامات ستاد و تهیه الگو و مدلی برای شبکه‌سازی میان فعالان حوزه مواد و ساخت پیشرفته به منظور یکپارچه‌سازی اهداف، برنامه‌ها، اقدامات، زیر ساخت‌ها و … و ایجاد هم‌افزایی میان آنها مطرح شد.

همچنین در این جلسه توضیحاتی راجع به برنامه عملیاتی ساخت افزایشی در سال 96، گردهمایی فعالان این حوزه و نیز طرح توانمندسازی نیروی انسانی علاقه مند در قالب طرح I3DL، ارائه شد.

این جلسه با حضور محمود مهرداد شکریه دبیر ستاد توسعه مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران، حمیدرضا شاهوردی عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، محمدحسین بهشتی بهشتی رئیس انجمن علمی کامپوزیت ایران، سید محمد مهدی هادوی عضو هیات علمی دانشگاه مالک اشتر برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا