بزرگ‌ترین دیتاسنتر دنیا در قطب شمال ساخته می‌شود

به گزارش سیناپرس به نقل ازمجله شبکه،سازندگان این دیتاسنتر قصد دارند با بهره‌گیری از شرایط آب‌وهوایی منجمد قطبی برای خنک نگه داشتن سرورها استفاده کنند. در عین حال، این مراکز تمام انرژی مصرفی خود را از منابع تجدیدپذیر می‌گیرند.

پیش از این سیستم‌های متفاوتی برای خنک نگه داشتن سرورهای دیتاسنترها به‌کار گرفته شده مانند تلاش مایکروسافت برای احداث دیتاسنتر در اعماق دریا و استفاده از آب برای پایین آوردن حرارت. اما قطب شمال بدون شک یک یخچال عظیم است و می‌تواند گزینه فوق‌العاده‌ای برای تأسیس دیتاسنتر باشد. شرکت «کولوس» اجرای این پروژه را به‌عهده دارد. جایی که آن‌ها در نظر گرفته‌اند نزدیک به شهر "بالانگن" در نروژ است. یک دریاچه طبیعی که با استفاده از ماهیت طبیعت می‌تواند این دیتاسنتر را به یک مکان امن برای اطلاعات تبدیل کند.

به‌گفته کولوس 100 درصد توان موردنیاز این دیتاسنتر توسط منابع تجدیدپذیر به‌ویژه باد و هیدروالکتریک که از راه‌های آبی مجاور به‌دست می‌آید تأمین می‌شود. این منابع می‌توانند هزینه‌های تولید انرژی را تا 60 درصد کاهش دهند. این دیتاسنتر با رکورد جهانی 1000 مگاوات برق بزرگ‌ترین در دنیا خواهد بود.

تاکنون، کولوس موفق شده با شرکت معماری و طراحی HDR قرارداد همکاری امضاء کند. به‌گفته آن‌ها، اجرای این پروژه باعث ایجاد 2 تا 3 هزار فرصت شغلی جدید می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا