حمایت از 204 طرح پژوهشی جدید تصویب شد

در آخرین جلسه کمیته تخصصی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی با حمایت از 42 طرح پژوهشی، 12 طرح پسادکترا و 149رساله دکترا و در مجموع 204 طرح موافقت شد تا زمینه برای فعالیت پژوهشگران کشور بیش از پیش فراهم شود. از جمله دستاوردهای طرح های مذکور می توان به تعهد به چاپ 138 مقالهISI در سطح Q1، 1 مقاله ISI در سطح Q2، 160 مقاله ISI، 11 مقاله ISC، 2 مقاله JCR، 29 مقاله علمی پژوهشی، تالیف 8 عنوان کتاب، 1نرم افزار، 1 مورد ساخت دستگاه، 2 ثبت اختراع، 2 مورد ساخت نمونه محصول، 3 مورد تولید محصول آزمایشگاهی، 2 دانش فنی و طراحی 3 مدل مفهومی اشاره کرد.

این طرح ها به زودی وارد مرحله اجرایی سازی می شوند تا دستاورد آنها باعث ارتقای سطح علمی و دستیابی به فناوری برای کشور شود. در واقع کمیته تخصصی یکی از ارکان صندوق است که تصویب نهایی طرح های پژوهشی برای حمایت را انجام می دهد ، به این صورت که طرح های پژوهشی تایید شده در هر یک از 13 کارگروه مختلف صندوق به کمیته تخصصی می رود تا در آنجا تصویب شود.
صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور دارای 13 کارگروه تخصصی با موضوع های مختلف است که طرح های ارائه شده از سوی محققان و پژوهشگران را مورد بررسی قرار می دهد و با تصویب هریک از طرح ها، میزان حمایت مادی و معنوی آن طرح، از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور مشخص می شود.
صندوق در راستای توسعه علم و فناوری در کشوربا بررسی طرح ها در کارگروه های مختلف، کرسی های پژوهشی ملی و بین المللی و نیزگرنت پژوهشی ( پژوهانه) ملی و بین المللی اعطاء می کند.