قفل آیفون در مواقع اضطراری بدون نیاز به اثر انگشت باز می‌شود

به گزارش سیناپرس و به نقل از ایسنا، همزمان با معرفی سیستم عامل جدید شرکت "اپل" موسوم به "iOS 11" مشخص شد که باز کردن قفل دستگاه در حالت "SOS" نیاز به اثر انگشت ندارد.

"اپل" در "iOS 11" یک ویژگی اضطراری (SOS) راه اندازی خواهد کرد که نه تنها به کاربران راهی سریع برای تماس با پلیس را فراهم می‌کند، بلکه کاربران می‌توانند سیستم شناسایی اثر انگشت "Touch ID" آیفون خود را نیز غیرفعال کنند.

ویژگی امنیتی "iOS 11" از اجبار کاربر به استفاده از اثر انگشت خود برای باز کردن آیفون جلوگیری می‌کند. این قابلیت هنگامی که "آیفون 8" وارد بازار شود مهمتر خواهد شد.

در آخرین نسخه عمومی بتا "iOS 11"، تسترها می‌توانند ویژگی‌های اضطراری "SOS" را از طریق تنظیمات آیفون فعال کنند. پس از فعال شدن، کاربران می‌توانند دکمه قفل/قدرت را پنج بار به سرعت فشار داده و با صفحه ای مواجه شوند که گزینه‌هایی را برای برقراری تماس با پلیس، خاموش کردن دستگاه و لغو دستور به صورت خودکار مشاهده کنند.

با این حال، بالا آمدن گزینه برای تماس با پلیس تنها چیزی نیست که ویژگی اضطراری "SOS" قادر به آن خواهد بود، بلکه فعال کردن آن و لمس گزینه لغو، حسگر اثر انگشت را نیز غیر فعال خواهد کرد.

به ادعای "اپل"، امکان جدید "iOS 11" سریعتر و ایمن‌تر است، چرا که در مواقع اضطرار همچون ربوده شدن یا از این دست اتفاقات، دیگر امکان سو استفاده از دستگاه شما برای دیگران میسر نخواهد بود.

با غیر فعالسازی حسگر اثر انگشت به این شیوه، دیگر در هنگام ربوده شدن و موارد مشابه، امکان باز کردن و دسترسی به اطلاعات به صورت فیزیکی وجود نخواهد نداشت و تنها راه باز کردن قفل گوشی ورود رمز عبور خواهد بود.

به نظر می‌رسد غیر فعالسازی اثر انگشت در حالت اضطراری به شایعات نزدیک به حقیقتی که در مورد استفاده از فناوری تشخیص چهره در "آیفون 8" پیچیده است نیز سرایت یابد.

در حالی که فناوری تشخیص چهره تحت عنوان "Face ID" می‌تواند راحتی بیشتری برای کاربران فراهم کند، ممکن است منجر به خطرات بیشتر امنیتی شود.به جای این که در مواقع سو استفاده از اطلاعات، کاربر را مجبور کنند تا انگشت خود را روی حسگر اثر انگشت بگذارد، کاربر غیر مجاز می‌تواند آن را به راحتی در مقابل صورت صاحب گوشی بگیرد.

به همین ترتیب، ویژگی اضطراری "SOS" احتمالا شناسایی صورت را غیرفعال خواهد کرد و کد عبور را به عنوان تنها گزینه برای دسترسی به آیفون در نظر گرفته خواهد گرفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا