انواع جدید سلول های مغز انسان کشف شدند

درحال حاضر، گروهی از نوآوران و مبتکران در تلاش برای توسعه فناوری هستند که به ارتقاء عملکرد مغز کمک می کند؛ اما پیش از کاربردی شدن و گسترش چنین فناوری هایی، باید به درک درستی از عملکرد مغز برسیم. تشخیص و تعیین عملکردهای مغز در سطح مولکولی می تواند به دانشمندان برای یافتن راه های جدید برای مقابله با بیماری های عصبی کمک کرده و حتی این امکان را برای انسان فراهم کند تا هوش خود را افزایش دهد.

گروهی از متخصصان علوم اعصاب موسسه سالک (Salk Institute) با همکاری دانشگاه کالیفرنیا در سن دیه گو، از کشف مهمی خبر داده اند که می تواند به درک بهتر عملکرد مغز منجر شود.

محققان موفق به کشف روش جدیدی برای طبقه بندی نورون ها در یک سطح مولکولی شده اند که به دانشمندان برای تهیه یک "فهرست قطعات" مغز کمک کرده و می تواند به ایجاد رابط هایی برای بهبود عملکرد مغز منجر شود.  

در یک روند نسبتا جدید، دانشمندان موفق شدند انواع جدیدی از سلول های مغزی را شناسایی کنند.

از طریق تعیین توالی ساختار مولکولی نورون ها که زیر میکروسکوپ یکسان دیده می شوند، این امکان برای محققان فراهم شد تا آنها را به زیرگروه هایی تقسیم کنند؛ این کار به درک بهتر عملکرد هر زیرگروه کمک می کند.

(تصویر: FUTURISM)

یوزف اکر (Joseph Ecker)، مدیر آزمایشگاه آنالیز ژنومی سالک، پژوهشگر موسسه پزشکی هوارد هیوز و یکی از نویسندگان این مطالعه تأکید کرد: چند دهه قبل، نورون ها از روی شکل آنها شناسایی شدند. اکنون ما رویکرد مولکولی را در پیش گرفته ایم که نوع سلول را به شکل بسیار دقیق برای ما مشخص می کند.

اکر افزود: معتقدیم که جداسازی مغز به سلول های منفرد، تعیین توالی متیلیوم (methylome) آنها و شناسایی انواع جدیدی از سلول ها در کنار عناصر تنظیمی ژن، کار بسیار قابل توجه و مهمی است.

این مطالعه به دانشمندان کمک خواهد کرد تا "فهرست قطعات" هر یک از نورون ها و عملکردهای آنها را کامل کنند.

این یافته ها می تواند تأثیر بسزایی بر نحوه مطالعه و درمان اختلالات عصبی داشته باشد. گام بعدی محققان، بررسی تفاوت های مولکولی در مغز افراد سالم در مقایسه با افراد مبتلا به بیماری های مغز و اعصاب است.

درک نحوه عملکرد مغز در این سطح، طیف وسیعی از روش های درمانی را پیش روی محققان قرار داده و آنها را برای یک سطح جدید از ادغام بیونیک اماده می سازد.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: sciencealert

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا