حادثه شارلوتسویل، سهمگین و ناگوار بود

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، ساتیا نادلا، مدیرعامل کمپانی مایکروسافت، در رابطه با رویداد خشونت‌بار هفته‌ی گذشته شارلوتسویل و تجمعات نژادپرستان، ایمیلی به مدیران این شرکت ارسال کرده است. در این ایمیل که در اختیار وب‌سایت Quartz نیز قرار گرفته است، نادلا می‌گوید تراژدی رخ‌داده در شارلوتسویل و کشته شدن یک زن جوان ۳۲ ساله بر اثر حمله‌ی یک خودرو به جمعیت معترضان اجتماع برتری‌جویان نژاد سفید، یک رویداد سهمگین و ناگوار بود.

علاوه بر این، یادداشت نادلا حاوی درخواستی از کارمندان برای گرامیداشت ارزش‌های این شرکت نظیر برابری نژادی بود. ساتیا نادلا می‌گوید: در اجتماع ما هیچ جایی برای خشونت بی‌معنی، کورکورانه و متعصبانه‌ای که این هفته از جانب ملی‌گرایان افراطی در ویرجینیا شاهد آن بودیم وجود ندارد. قلب ما همراه خانواده‌ها و تمام کسانی است که از تراژدی شارلوتسویل متأثر شده‌اند.

 به نظر می‌رسد مایکروسافت با این واکنش خود به رویداد شارلوتسویل، به‌عنوان یکی از اعضای سیلیکون ولی موضع جدی‌تری در قبال تجمعات نئونازی و نژادپرستان اتخاذ کرده است. دیلی استورمر، وب‌سایت معروف ملی‌گرایان افراطی اخیرا توسط گوددی، کمپانی میزبان دامنه‌ی آن از کار افتاد و گوگل نیز اعلام کرد که قصد لغو ثبت دامنه‌های این وب‌سایت را دارد. همچنین کمپانی دیسکورد سرورهایی را که به تبلیغ ایدئولوژی نئونازی می‌پردازند مسدود کرده است. علاوه بر این فیسبوک نیز در حال حذف لینک‌های مربوط به حمله‌ی نژادپرستان به قربانی حادثه‌ی شارلوتسویل است. برایان کرزانیچ هم اخیرا به علت تعلل رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این رویداد، از تیم مشاوره‌ی وی استعفا داده است.

متن کامل یادداشت نادلا را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

رویدادهای هفته‌ی گذشته و به‌خصوص این آخر هفته‌ی شارلوتسویل، حوادثی سهمگین و ناگوار بوده است. آنچه من مشاهده کرده و خوانده‌ام، تأثیر عمیقی بر من گذاشته است و مطمئن هستم که دیگران نیز به همین نحو متأثر شده‌اند. در این زمان برای من به‌عنوان یک رهبر، دو چیز اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

اول اینکه ما برای ارزش‌های بدیهی که شامل برابری نژادی فرصت برابر می‌شود بایستیم. در اجتماع ما هیچ جایی برای خشونت بی‌معنی، کورکورانه و متعصبانه‌ای که این هفته از جانب ملی‌گرایان افراطی در ویرجینیا شاهد آن بودیم وجود ندارد. قلب ما همراه خانواده‌ها و تمام کسانی است که از تراژدی شارلوتسویل متأثر شده‌ است.

دوم آنکه ما با اتفاقات اطرافمان ابراز همدردی کنیم. در مایکروسافت، کوشش می‌کنیم تا افراد متفاوت را پیدا کنیم، از آن‌ها تجلیل و به جمع خودمان دعوتشان کنیم. به‌عنوان یک رهبر، وظیفه‌ی اصلی شما خلق فرهنگی است که تمام انسان‌ها بتوانند به بهترین نحو در آن فعالیت کنند. این موضوع، نیازمند مدارا و بردباری از جنبه‌های گوناگون است. ذهنیت رشدیافته‌ی فرهنگی ما نیازمند این است که به بهترین نحو، احساسات یک فرد دیگر را درک کنیم و در آن سهیم بشویم. اکنون زمانه‌ی بسیار مهمی برای ادامه‌ی ارتباط با مردم، گوش دادن و فراگیری تجربیات آن‌ها است.

همان‌طور که گفته‌ام، ما مجموعه‌ی مایکروسافت، در کنار آن‌هایی که برای ایجاد تغییرات مثبت در جامعه‌ای که در آن زندگی، کار و خدمت می‌کنیم ایستاده‌اند، قرار خواهیم گرفت. ما همراه یکدیگر، باید انسانیت مشترکمان را بپذیریم و آرزوی ایجاد جامعه‌ای را داشته باشیم که مملو از احترام، یکدلی و فرصت برابر برای همگان باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا