نقشه برداری آسان با سامانه ماهواره ای قابل حمل

به گزارش سیناپرس به نقل از اسپاش، آلتوس یک آنتن ماهواره‌ای سبک و قابل حمل است که با استفاده از داده‌های ماهواره‌های ناوبری GPS، GLONASS، SBAS و غیره در مورد مکان مورد نظر، تمامی اطلاعات مورد نیاز را برای نقشه‌برداری فراهم می‌کند. این آنتن از طریق ارتباط بی‌سیم، بلوتوث یا کابل USB به رایانه‌های همراه، موبایل‌ها و یا تبلت‌ها متصل می‌شود و اطلاعات مکانی دریافت شده را به نرم‌افزار Esri که یک نرم‌افزار معروف در زمینه‌ی اظلاعات جغرافیایی (GIS) می‌باشد ارسال می‌کند. البته داده‌های تامین شده توسط این آنتن با دیگر نرم‌افزارهای GIS نیز همخوانی دارد.

آلتوس به یک حافظه‌ی 8 گیگابایتی مجهز شده و با استفاده از باتری‌های لیتیومی خود قادر است تا 6 ساعت بدون وقفه اطلاعات دریافت و در خود ذخیره کند. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این آنتن تکنولوژی‌ها استفاده شده برای تقویت سیگنال‌های ماهواره‌ای در آن است که باعث می‌شود نگرانی‌ از بابت ضعیف یا قطع شدن سیگنال‌ها برای کاربر وجود نداشته باشد. ضمن اینکه مودم GPRS تعبیه شده در این دستگاه، ارتباطات نسل 3.5 همراه را برای آن به ارمغان می‌آورد. آنتن همراه آلتوس می‌تواند با استفاده از سیگنال‌های ماهواره‌ای مختلفی که دریافت می‌کند نقشه‌هایی با دقت بین 40 سانتیمتر تا 1.2 متر را در اختیار کاربران بگذارد. لازم به ذکر است که این آنتن 800 گرمی با دریافت گواهینامه‌ی IP67 در برابر شرایط مختلف محیطی همچون باد، باران و گرد و خاک مقاوم می‌باشد. این آنتن در مجموعه‌ها مختلف و با قیمتهایی بین 6 تا 9 هزار دلار در سایت esri قابل خرید می‌باشد.

شرکت خصوصی سپتنتریو در سال 2000 و با هدف ارائه‌ی آنتنهای GNSS در بلژیک تاسیس شد. تکنولوژی‌های توسعه‌یافته توسط این شرکت در زمینه‌های مختلف همچون نقشه‌برداری زمینی و هوایی، کنترل ماشین‌آلات، بهبود فعالیتهای کشاورزی، عملیاتهای دریایی، ساخت و ساز و غیره استفاده می‌شود. این شرکت با داشتن 100 نفر پرسنل و فعالیت در تمامی زمینه‌های مرتبط با ناوبری ماهواره‌ای می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای همکاریهای بین‌المللی در این بخش باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا