فضانوردان روس چند ماهواره را با دست به فضا پرتاب کردند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، این راهپیمایی فضایی شش ساعته امروز پنجشنبه انجام گرفت و فدور یورچیخین و سرگئی ریزانسکی دو خدمه روس ایستگاه فضایی بین المللی در آن شرکت کردند.

شبکه تلویزیونی روسیه 24 در گزارشی به نقل از مرکز هدایت پروازهای فضایی روسیه گفت: راهپیمایی فضایی امروز فضانوردان روس نخستین مورد خدمه روسی ایستگاه فضایی بین المللی در 18 ماه اخیر است.
در گزارش آمده است: فضانوردان در این راهپیمایی فضایی دو هدف داشتند اول اینکه لباس فضانوردی روسی جدید از نوع اورلان را آزمایش کنند و هدف دوم پرتاب چند ماهواره بود.
بزرگترین ماهواره پرتاب شده توسط فضانوردان روس، ماهواره ای به نام «تومسک-تی.پی.او-120» به وزن حدود 100 کیلوگرم و ابعاد 30 در 11 سانتی متر بود که از کره زمین تصویربرداری خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ماهواره دیگری که با سکوی دستی ویژه در جریان راهپیمایی فضایی امروز فضانوردان روس به فضا پرتاب شد، ماهواره ای علمی ویژه خدمات ناوبری فضایی به نام «تی.اس 530-زرکالو» بود.
ایستگاه فضایی بین المللی که با مشارکت بیش از 15 کشور ساخته شده، در مدار نزدیک و در ارتفاع 330 تا 435 کیلومتری از سطح زمین در حرکت است که روزی 15 بار دور این سیاره گردش می کند.
این ایستگاه محصول همکاری مشترک سازمان های فضایی آمریکا، روسیه، اروپا، ژاپن، و کانادا است، سازمان فضایی برزیل نیز با این برنامه همکاری می کند و چین هم علاقه خود را برای پیوستن به این جمع بویژه از طریق همکاری با سازمان فضایی روسیه اعلام کرده است.
روسیه از امکانات گسترده پرتاب موشک برای حمل ماهواره و تاسیسات فضایی به کشورهای دیگر برخوردار است و آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا از این سامانه ها روسی استفاده و حتی از پایگاه های خارج از مرزهای خود نیز عملیات پرتاب را برای کشورهای دیگر اجرا می کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا