ایجاد سریع ترین خط انتقال اینترنت زیر دریایی!

به گزارش سيناپرس به نقل از كليك،گوگل و فیس بوک در حال همکاری با یکدیگر برای ایجاد یک خط انتقال اينترنت زیر دریایی با سرعت ۱۲۰ ترابیت بر ثانیه هستند. این خط انتقال اینترنت زیر دریایی سریع ترین خط انتقال اینترنت زیردریایی ایجاد شده تاکنون است و شهرهای لس آنجلس و هنگ کنگ را به یکدیگر متصل می کند. هر دو شرکت در حال حاضر در حال همکاری با شرکت بزرگ Pacific Light Data Communication (شرکت تابعه ای که تحت مالکیت کامل شرکت Soft Power Technology چین است و مدت کوتاهی است که فعالیت خود را در زمینه ایجاد خطوط انتقال اینترنت زیر دریایی آغاز کرده است. طول این خط انتقال اینترنت زیر دریایی جدید ۱۲۸۰۰ کیلومتر است و هنگامی که ظرفیت کامل این خط انتقال جدید برای انتقال اینترنت استفاده شود، دارای بیشترین ظرفیت انتقال در بین خطوط انتقال اینترنت که تا کنون ایجاد شده است، خواهد بود. رکود قبلی بیشترین ظرفیت انتقال اینترنت توسط گوگل و با استفاده از خط انتقال FASTER که سهام دار آن نیز است، به ثبت رسیده است.

خبر اجرای این طرح با مشارکت گوگل و فیس بوک، سال گذشته برای نخستین بار منتشر شد و هزینه احداث این خط انتقال زیردریایی در حدود ۴۰۰ میلیون دلار تخمین زده شد. این خط انتقال دارای ۵ جفت کابل فیبر نوری خواهد بود که هر یک از آن ها قادرند پهنای باندی با ظرفیت انتقال ۲۴ ترابیت در ثانیه ایجاد کنند.

گوگل اعلام کرده است که تمام شرکت هایی که در ایجاد این خط انتقال مشارکت دارند، سهامی از این پروژه را به خود اختصاص داده اند و این شرکت نیز از کابل های اختصاصی خود برای انتقال ترافیک اینترنت خود استفاده می کند.

این خط انتقال جدید، ششمین خط انتقال اینترنت زیردریایی است که  گوگل ر آن سهم دارد (گوگل در خطوط انتقال Unity ،SJC ،MONET ،FASTER و Tannat نیز سهام دار است).

با وجود اینکه ممکن است مشارکت گوگل و فیس بوک برای انجام چنین پروژه ای کمی غیر معمولی به نظر برسد، اما در اغلب اوقات چنین مشارکت های برای ایجاد خطوط انتقال اینترنت زیر دریایی صورت می گیرد. به عنوان مثال فیس بوک و مایکروسافت اخیرا برای ایجاد خط انتقال زیردریایی در اقیانوس اطلس، با یکدیگر همکاری داشته اند. سرعت انتقال اینترنت این خط انتقال، ۱۶۰ ترابیت در ثانیه است که حتی از سرعت انتقال خط جدیدی که قرار است در زیر اقیانوس آرام ایجاد شود، نیز بیشتر است (البته طول این خط انتقال نصف طول خط انتقال جدید است). آمازون نیز قصد دارد خط انتقال اینترنت زیر دریایی خود را ایجاد کند؛ اما هنوز همکاری خود را با شرکت دیگری آغاز نکرده است.

طبق گفته گوگل، خط انتقال جدید موجب می شود کاربران این شرکت در منطقه آسیا اقیانوسیه، به اینترنتی با تأخیر کمتر و پهنای باند بیشتری دسترسی داشته باشند. البته این موضوع در مورد کاربران فیس بوک در همین منطقه نیز صدق می کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا