استفاده از دید سه بعدی یک جانور در ساخت ربات های آینده!

به گزارش سيناپرس به نقل از كليك،حالا دیگر آخوندک ها هم عینک سه بعدی بر چشم دارند! تیمی از محققین دانشگاه نیوکاسل انگلیس دست به کشفی انقلابی زدند و یک بار برای همیشه ثابت کردند که این حشرات کوچک واقعا دید در عمق یا همان دید سه بعدی دارند. این کشف به این خاطر مهم است که قبل از این اعتقاد بر این بود فقط مهره داران (مثل ما انسان ها) قادر به درک اشیاء در یک محیط سه بعدی هستند.
این تیم تحقیقاتی با استفاده از موم، عینک های آبی – سبز بسیار کوچک سه بعدی را به چشمان آخوندک متصل کردند و یک سینمای سه بعدی کوچک برای شان تهیه کردند تا آن را تماشا کنند؛ در همین راستا، به آخوندک ها فیلمی نشان دادند که حرکت یک حشره به عنوان طعمه در آن شبیه سازی شده بود و با ثبت واکنش های آخوندک به طعمه، این کشف بزرگ محقق شد.
دانشمند زمانی که تصاویر سه بعدی به شکل طعمه را به آخوندک نشان دادند به واکنش و تلاش این حشره برای حمله به صفحه نمایش پی بردند. اما زمانی که همین جریان را با تصاویر دو بعدی امتحان کردند چنین واکنشی ندیدند. این آزمایش نشان می دهد که آخوندک ها واقعا نوعی درک از عمق دارند و وقتی حشره ای به سمت شان می آید، بی حرکت نیستند و واکنش نشان می دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا