عرضه تولیدات مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اراک به بازار

به گزارش سیناپرس، دکتر غلامرضا نادری در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: تا پایان مردادماه پنج مدل دمنوش ترکیبی، سه مدل دمنوش ترکیبی دوگانه، پنج مدل گیاه دارویی خشک شده و چهار مدل عرقیات و گلاب که تولیدات مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک است، از طریق سایت آزاد اکسپو به نشانی www. azadexpo.ir وارد بازار کشور می‌شود.

وی افزود: این محصولات به صورت کامل تولید مرکز و دانشجویان این دانشگاه است و حتی عرقیات و گلاب نیز در کارگاه‌های عرق‌گیری در تلخاب تولید می‌شود و بسته‌بندی محصولات نیز از طریق خود دانشجویان انجام می‌گیرد.

نادری بیان کرد: دمنوش‌های در نظر گرفته شده برای بازار شامل ترکیباتی از گیاهان ختمی، گل محمدی، نعنا فلفلی، آویشن، پنیرک، زیره سیاه، چای ترش، زنیان، رازیانه، و … است که فاقد هرگونه خطر و عوارض جانبی است و حتی زنان باردار نیز می‌توانند از آنها استفاده کنند و هیچگونه افت فشاری را در پی نخواهد داشت.

وی دمنوش‌های تولیدی را دارای خاصیت آرامبخشی، درمان زکام، سرماخوردگی و آلرژی با ترکیبات معتدل ویژه زمستان، ضدآلرژی فصلی و جلوگیری از آبریزش بینی، رفع خستگی، افزایش تعریق برای افراد چاق، بهبود سیستم گوارش، ضدنفخ و بوی بد دهان عنوان کرد که با طبیعت گرم و معتدل تهیه شده است.

رئیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک افزود: عرقیات تولیدی نیز شامل عرق نعنا، آویشن، کاسنی و بوقناق است که گیاه آنها نیز از استان تهیه شده است و حتی گیاه بوقناق گیاه بومی استان مرکزی است که در ارتفاعات منطقه هفتادقله و تلخاب فراهان یافت می‌شود و برای بیماری دیابت اثربخشی ویژه‌ای دارد.

وی اظهار کرد: میزان عرضه محصولات تولید شده به بازار کشور بسته به میزان تقاضا دارد البته در مرحله اول مجموعه‌های کامل 2 هزار عددی تهیه شده است، اما امکان افزایش با توجه به میزان تولیدات وجود دارد و متقاضیان از هر نقطه‌ای از کشور می‌توانند محصولات را در اختیار داشته باشند.

نادری تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها از میزان عرضه و تقاضا مثبت است، اما مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک درصدد است که در کنار این عرضه میزان عطاری‌های وابسته به دانشجویان این دانشگاه را در اراک افزایش دهد و سپس در قالب فروشگاه‌های زنجیره‌ای محصولات و تولیدات را وارد بازار کشور کند.

وی عنوان کرد: به منظور عرضه محصولات تولید شده در مرکز به بازار، شرکتی به ثبت رسیده است و از محل فروش نیز در حدود 10 تا 14 درصد به جهت در اختیارگذاری امکانات، به دانشگاه تعلق می‌گیرد که البته رقم ناچیزی است. بازار این محصولات توسط سایت آزاد اکسپو فراهم شده است و می‌توان محصولات را جهت ارائه در اختیار تعاونی‌های دولتی نیز قرار داد. با توجه به کیفیت محصولات و دمنوش‌ها سال گذشته دمنوش‌های دانشگاه آزاد اراک در زمره چهار دانشگاه آزاد برتر کشور قرار گرفت و از این حیث می‌توان افق روشنی را برای این مرکز متصور بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا