تکذیب مرگ ماهیان به دلیل پساب کارخانه سیمان کنگان

به گزارش سیناپرس، حسین دلشب روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کارخانه سیمان یاد شده هیچ خروجی پساب صنعتی و انسانی به دریا ندارد.

وی یادآور شد: کانال پساب مشاهده شده در کلیپ مورد نظر آب دریاست که در گودالی که یکی از شرکتهای همجوار کارخانه سیمان کنگان حفر کرده جمع آوری و این آب به دریا تخلیه شده است.
دلشب بیان کرد: براساس مشاهده مستقیم و نمونه برداریهای انجام شده آب تخلیه شده آب دریاست و فاضلاب و پساب صنعتی و انسانی نیست.
وی در خصوص ماهیان مرده ساحل کنگان نیز گفت: گونه های آبزی مشاهده شده در ساحل کنگان مربوط به عمق دریا هستند و اداره کل شیلات و محیط زیست استان بوشهر نمونه آبزیان مرده را برای انجام بررسیهای دقیق تر به آزمایشگاه ارسال کرده اند.
دلشب تصریح کرد: احتمال می رود با توجه به صید ترال میگو افزون بر این آبزی ماهیان عمق و سایر آبزیان دیگر نیز وارد تور ترال شوند که پس از جدا کردن میگو این آبزیان می میرند و با جزر و مد دریا به ساحل منتقل می شوند.
وی یادآور شد: البته نمایندگان اداره کل شیلات و محیط زیست استان بوشهر برای انجام بررسیهای دقیق در منطقه حاضر و به زودی نتیجه بررسیها اعلام می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا