سامانه پیگیری سیاستهای علم و فناوری ابلاغی رهبری رونمایی شد

 وحید احمدی عصر امروز در حاشیه یکصد و پنجاه و هشتیمن جلسه کمیسیون های تخصصی شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری(عتف) گفت: دولت موضوع پیگیری سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری درخصوص علم و فناوری را به شورای عتف واگذار کرده است که براین اساس سامانه پیگیری سیاست های ابلاغی علم و فناوری مقام معظم رهبری در جلسه کمیسیون دائمی عتف رونمایی شد.

وی افزود: حدود ۶ دستگاه در اجرای این سیاست ها مسئولیت داشتند که باید گزارش های خود را به شورای عتف ارائه می کردند بنابراین سامانه ای برای پیگیری فعالیت ها در این حوزه از سوی شورای عتف ایجاد شد.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم خاطرنشان کرد: گزارش دستگاه های مسئول در مراحل مختلف به شورای عتف ارائه شد اما برای تحلیل و بررسی بیشتر این سامانه راه اندازی شد.

احمدی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این سامانه تمامی گزارش های مربوط به دستگاه های مرتبط با اجرای سیاست های علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری قابل مشاهده خواهد بود و مدیران سطح بالای کشور می توانند اطلاعات لازم را مشاهده کنند.

وی عنوان کرد: در جلسه امروز گزارش فعالیت های علمی و فناورانه وزارت جهاد کشاورزی ارائه شد و قرار است وزارتخانه های نیرو، نفت و صنعت و معدن نیز گزارش های خود را در ارائه کنند.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم اظهار داشت: طی ۴ سال گذشته برنامه های مختلفی در شورای عتف پیگیری شد که ساماندهی طرح های کلان ملی، تصویب شرح تفصیلی شورای عتف، احیای مناطق ویژه علم و فناوری، پایش و ارزیابی علم و فناوری از جمله این برنامه ها بود.

احمدی ادامه داد: پایش و ارزیابی علم و فناوری در گذشته مرجع رسمی نداشت اما طی سال های گذشته مسئولیت این موضوع به دبیرخانه شورای عتف ارائه شد.

وی گفت: عملکرد شورای عتف طی ۴ سال گذشته در کتابچه ای در ۱۱ جلد تدوین و در جلسه امروز کمیسیون های دائمی شورای عتف رونمایی شد.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم افزود: در دولت دهم مشکل شرح تفضیلی وظایف قانونی شورای عتف وجود داشت که پس از ۱۲ سال شرح تفضیلی شورای عتف در سال ۹۴-۹۵ محقق شد.

احمدی عنوان کرد: براساس این شرح تفضیلی شورای عتف دارای ردیف بودجه، ساختار و جایگاه شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا