بزرگ‌ترین رویداد کارآفرینی دانشگاه پیام‌نور برگزار می‌شود

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، حمید سعیدیان با اعلام این خبر افزود: زمان برگزاری پیش‌رویداد نیز 6 و 7 شهریورماه است.

وی ادامه داد: کارآفرینی عامل مهمی در کاهش فقر، ایجاد فرصت‌های شغلی و تغییرات ساختاری در جامعه است که از طریق نوآوری، ایجاد اشتغال و تاثیر بر رفاه عمومی منجر به توسعه اقتصادی می‌شود. از همین رو در دهه‌های اخیر در کشورهای مختلف، تلاش‌های بسیاری جهت توسعه کارآفرینی انجام گرفته است.

سعیدیان خاطرنشان کرد: یکی از راه‌هایی که برای توسعه کارآفرینی پیشنهاد می‌شود، ایجاد مراکز حمایت از کسب و کار است که شتاب دهنده‌ها یکی از انواع آن محسوب می‌شود. در ادبیات کارآفرینی شتاب‌دهنده به‌عنوان یک حامی برای کسب و کارهای جوان کارآفرینانه که درصدد رشد هستند، تعریف می‌شود که به آن‌ها در دست‌یابی به مهارت‌ها جهت موفقیت در کسب و کار و بقا کمک می‌کند.

وی افزود: یکی از نهادهای مناسب برای ایجاد شتاب‌دهنده دانشگاه‌ها هستند، زیرا از یک سو می‌توانند دانش و فناوری مورد نیاز بنگاه‌ها و شرکت‌ها را فراهم کنند و از سوی دیگر می‌توانند نیروهایی را تربیت کنند که منشاء کارآفرینی باشند. دانشگاه پیام‌نور با برخورداری از ٧٠٠ هزار نفر دانشجوی فعال و ده‌ها هزار دانشجوی خلاق و متخصص، بیش از چهارده هزار نفر استاد، دانشیار، استادیار، مربی و کارمند و در مجموع مطابق با متوسط سرشماری خانوار ایران با بیش از 4 میلیون نفر جمعیت پتانسیل خوبی در این زمینه دارا است. بنابراین شتاب‌دهنده دانشگاه پیام‌نور به همین منظور ایجاد شده است که هدف اصلی آن جذب طرح‌ها و ایده‌های کارآفرینانه دانشجویان، دانش‌آموختگان و سایر گروه‌های علاقه‌مند و کمک به آنان در جهت تجاری‌سازی این طرح‌ها است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از جمله اهداف این رویداد، شناسایی و جذب کارآفرینان بالقوه و یا نوپا در مراکز دانشگاهی، شکل‌گیری و توسعه‌ اکوسیستم کارآفرینی، حمایت مادی، آموزشی و معنوی از صاحبان ایده و محصول، هدایت و حمایت از ایده‌ها به جهت تجاری‌سازی آن‌ها و ایجاد تسهیلات لازم برای ادامه فعالیت، توسعه محصولات و خدمات جدید بر اساس محتواهای تولید شده، ایجاد بانکی از ایده‌های مرتبط با محورهای رویداد، جلب توجه سرمایه‌گذاران به ایده‌های ارائه شده در این زمینه و ایجاد زنجیره‌ای که افزایش اشتغال‌زایی، تولید، سود اجتماعی و مالی را توامان به همراه دارد، توسعه فضای تعامل، هم‌فکری و خلاقیت، بسترسازی تولید نرم‌افزارهای تلفن همراه در محورهای ارائه شده، امکان ارتباط بین افراد خلاق، ایده‌پرداز و تولیدکننده با نهادهای حاکمیتی و غیردولتی، ارتقای آگاهی‌های عمومی آحاد جامعه نسبت به کارآفرینی و فراهم آوردن بستر ارتباط بین نهادهای ‌صنعتی و دانشگاهی است.

سعیدیان خاطرنشان کرد: محورهای رویداد شامل محورهای فرهنگی اجتماعی (آموزش، ایثار و شهادت، هنر و معماری، گردشگری)، زیست‌محیطی (شهر سبز، حمل‌ونقل، صرفه‌جویی در انرژی) و سلامت (سلامت اجتماعی و معنوی، جسم و روان، تغذیه، ورزش) است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا