توسعه فناوری ساخت اولتراسانتریفیوژ 60 هزار دور

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر سید شمس‌الدین قائم مقامی با اشاره به اهم اقدامات انجام شده در حوزه واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان (مراکز رشد) موسسه رازی اظهار کرد: مجوز قطعی مرکز رشد فناوری در 25 آذرماه 93 از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ شد.

وی با اشاره به تدوین اساسنامه و آئین‌نامه اجرایی در همین زمینه، افزود: پس از تجهیز ساختمان اداری مرکز رشد جهت استقرار واحدهای فناور، بیش از 25 جلسه کارگروه پذیرش، ارزیابی و نظارت جهت بررسی ایده‌های ارائه‌شده توسط گروه‌ها و واحدهای فناور متقاضی استقرار در مرکز برگزار شد.

رئیس مرکز رشد فناوری موسسه رازی با بیان اینکه 25 واحد فناور (در قالب 21 شرکت و 4 هسته فناور) در این مرکز پذیرش شدند، خاطرنشان کرد: در همین راستا 6 جلسه شورای مرکز رشد با حضور اعضای هیات علمی موسسه پاستور، دانشگاه شهید بهشتی، معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی البرز، سرپرست بانک کشاورزی استان و سایر مسئولان برگزار شد.

وی در ادامه از اجرای فاز مطالعاتی جهت احداث ساختمان جدید مرکز رشد فناوری در سه طبقه خبر داد و گفت: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده 40 شرکت علاوه بر فضاهای عمومی در این فضا ایجاد خواهد شد.

دکتر قائم مقامی تصریح کرد: بیش از 10 کارگاه آموزشی جهت افزایش آگاهی واحدهای فناور با مباحث مرتبط با کسب و کار از قبیل اصول شرکت داری، آشنایی با قوانین مالی و مالیاتی، تجاری سازی تحقیقات، تجاری سازی نوآوری، اصول مذاکره، بررسی امکان سنجی(FS)، آشنایی با مفاهیم کنترل پروژه، تحلیل پتنت و سایر موارد برگزار شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه شرکت در همایش‌ها و نشست‌های مرتبط با مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و برپایی غرفه در نمایشگاه‌های مرتبط از دیگر فعالیت‌های حوزه تجاری‌سازی و فناوری محسوب می‌شود، تصریح کرد: اخذ مجوز هیات امناء برای پرداخت تسهیلات به واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد و بخشودگی 50 درصد تسهیلات در صورت موفقیت واحد در اجرای ایده محوری نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه محسوب می‌شود.

رئیس مرکز رشد فناوری موسسه رازی، تهیه قرارداد تیپ تکمیل و توسعه فناوری، عقد قرارداد تکمیل و توسعه فناوری ساخت اولتراسانتریفیوژ 60 هزاردور با یک شرکت را از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود: هماهنگی با سرپرستی بانک کشاورزی در زمینه استفاده از پتانسیل بانک مذکور برای پرداخت تسهیلات به واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد در همین راستا انجام شده است.

وی ضمن اشاره به بازدید از مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، گفت: بر این اساس از مرکز رشد قزوین، مرکز رشد دانشگاه تهران، مرکز رشد پژوهشگاه ابن سینا، مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، پارک علم و فناوری خراسان، پارک علم و فناوری خلیج فارس قشم و نیز شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید به عمل آمده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه رازی، دکتر قائم مقامی با بیان اینکه شاخه مرکز رشد در شعب موسسه نیز ایجاد شده است، افزود: راه‌اندازی پنل SMS در راستای اطلاع‌رسانی به واحدهای فناور و تهیه کاتالوگ، بروشور و هدایای تبلیغاتی جهت شرکت در نمایشگاه‌ها از دیگر اقدامات این حوزه به شمار می‌رود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا