زندگی دائمی در خارج از کشور را نمی پسندم/ مسئولین حمایتم کنند

به گزارش سیناپرس به نقل از استاد نیوز،عرفان میران‌زاده مهابادی، نفر اول کنکور علوم انسانی ۹۶ با بیان این که برای کنکور در ایام تحصیل روزی ۴ الی ۵ ساعت مطالعه می کردم، بیان داشت: پس از عید که کلاس ها تعطیل بودند روزی ۱۰ الی ۱۱ ساعت مطالعه می کردم. مطالعه خودم را هم از تابستان ۹۵ شروع کردم.
وی همچنین از انتخاب دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مورد علاقه خود برای تحصیل خبر داد و اضافه کرد: سال سوم، رشته ام ریاضی بود ولی از همان سال علاقه شخصیم علوم سیاسی بود که این رشته دانشگاهی را نیز انتخاب کردم. اغلب افراد نیز رشته حقوق را پیشنهاد می دهند که خودم علاقه زیادی ندارم.
میران زاده مهابادی درباره این که آیا علاقه مند مهاجرت به خارج از کشور است، تأکید کرد: اکنون قصد مهاجرت به خارج از کشور ندارم ولی اگر فرصت و شرایطی مناسبی مانند عاطفی، مالی و… پیش آید مسلماً استفاده خواهم کرد. با این وجود هر جایی برای تحصیل بروم مطمئناً برای خدمت و کار به ایران باز می گردم. اصلاً زندگی دائمی در خارج از کشور را نمی پسندم. البته گاهی گفته می شود خارج از کشور بهتر از ایران است ولی به عقیده بنده برای کار و زندگی آن جا مناسب نیست ولی برای تحصیل موافقم. خانواده نیز درباره رفتن یا ماندنم نظر خاصی ندارند چون می دانند هر جا باشم درسم را می خوانم. می گویند اگر فرصتی پیش آمد نظر خودتان است که در کشور بمانی یا به خارج از کشور بروی.
وی تأکید کرد: حتی بهترین پیشنهادات و بالاترین حقوق ها را بدهند باز هم به ایران باز می گردم. چون مصمم هستم. فردی که با این رتبه علوم سیاسی را انتخاب کرده و حقوق را کنار می گذارد مسلماً دغدغه مالی را مدنظر قرار نمی دهد. به آینده رشته اش صرفاً به عنوان یک منبع درآمد نگاه نمی کند، بنده نیز همین کار را می کنم.
نفر نخست کنکور علوم انسانی ۹۶ با اشاره به این که ۹۰ درصد پیشرفت یعنی درس خواندن در رشته مورد علاقه ام بر دوش خودم است، گفت: ۱۰ درصد دیگر مرتبط به استقبال مسئولین از دانش بنده در سال های آینده است. بنده به دنبال رساندن خود به سطح ایده آل در رشته مورد علاقه ام هستم.
میران زاده مهابادی، خدمت به جامعه در رشته ای که در آن تحصیل می کند را بهترین موفقیت برای خود دانست.
وی همچنین اراده خود، حمایت خانواده، کادرآموزشی مدرسه و مشاوره را از عوامل موفقیت خود در کنکور سال جاری برشمرد و اضافه کرد: نمی توانم در این زمینه درصدی قائل شوم، ولی اگر قرار باشد دیگران کاری کنند فرد باید خودش زمینه ها را فراهم کند. تا فرد خودش تلاش نکند، میلیون ها تومان نیز برای او هزینه شود، موفقیتی کسب نمی کند.
نفر نخست کنکور علوم انسانی ۹۶ درباره این که آیا می دانست می تواند رتبه نخست را کسب کند، گفت: وقتی در آزمون های آزمایشی پیش دانشگاهی شرکت می کردم همیشه رتبه های ۱ تا ۱۰ را کسب می کردم. در کسب رتبه یک نیز افزون بر اطلاعاتی که در ذهن فرد است، جلسه کنکور، حال روحی و جسمی، تمرکز، عوامل محیطی و… نقش دارند. چون گاهی فاصله نفر اول تا دوم تنها ۱ الی ۳ سوال است.
وی در پایان به کنکورهای ۹۷ توصیه کرد با پشتکار درس خوانده و ناامید نشوند و اذعان داشت: بنده در مقاطعی انگیزه ام کم شده و ناامید می شدم ولی حفظ پشتکار و تلاش سبب رسیدن فرد به نتیجه مطلوب می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا