نگاهها به تسلا متفاوت است

این روزها تقریبا همه تسلا و مدیرعامل ماجراجوی آن یعنی ایلان ماسک را به خوبی می شناسند. این شرکت پله های ترقی را به سرعت طی کرده و حالا در عرصه خودروسازی همچون ورزشکار جوانی است که خیلی زود در میان بزرگان قرار گرفته است.

چندی پیش اعلام شد که ارزش سهام تسلا با پیشی گرفتن از فورد به بالاترین سطح رسیده اما بسیاری از کارشناسان این پرسش را مطرح می کنند که آیا شرکتی که در سال گذشته تنها 76 هزار دستگاه خودرو تولید و روانه بازار کرده به راستی در چنین جایگاهی قرار می گیرد و آیا چنین سنجشهایی واقعی هستند؟

تسلا به عنوان شرکتی شناخته می شود که در زمینه طراحی و تولید خودروهای برقی، ذخیره سازی انرژی و ساخت صفحات خورشیدی رشد کرده و به جایگاه درخشانی رسیده است. از طرفی، ایلان ماسک را هم در دنیای فناوری به عنوان یک پیشگام می شناسند که راه را برای همگانی شدن خودروهای برقی هموار می کند.

در ماه آوریل بود که بازار تسلا به رقم خیره کننده 51 میلیارد دلار رسید و این یعنی پیشی گرفتن از برندهای قدیمی و شناخته شده ای نظیر بی ام دبیلیو، جنرال موتورز و البته فورد و این درحالی است که این شرکتها همه ساله هزاران برابر تسلا خودرو تولید کرده و می فروشند.

والت مازبرگ مدیر اجرایی The Verge می گوید: من تسلا را تحسین می کنم و البته ایلان ماسک را اما آیا اگر قرار باشد به ارزش گذاری هایی از نوع بازار سرمایه توجه کنیم، به واقعیت مورد نظر رسیده ایم؟

جالب اینجاست که ایلان ماسک خود پیشتر به گاردین گفته بود که ارزش گذاریهای بازار سرمایه بسیار بیشتر از آن چیزی است که لیاقت ماست.

اما از سوی دیگر کم نیستند کارشناسانی نظیر استیو ووزنیاک از بنیانگذاران اپل که تسلا و برندهایی از این دست را پایه گذار نسل بعدی خودروسازی دنیا معرفی می کنند. او می گوید: من به تسلا ایمان دارم.

مترجم : مهدی پیرگزی

منبع : futurism

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا