فستیوال حوزه رنگ و پوشش برگزار می شود

فستیوال تخصصی نوآوری های حوزه صنعت رنگ و پوشش توسط فن بازار ملی ایران با همکاری موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش در مهرماه ۱۳۹۶ برگزار می شود.

این فستیوال تخصصی به منظور تجاری‌سازی نوآوری‌های حوزه رنگ، رزین و پوشش‌های صنعتی در ۶ محور و از طریق معامله / جذب سرمایه‌گذار در بازار دارایی فکری و با حضور سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان این حوزه برگزار می‌‏شود.

محورهای این فستیوال شامل پوشش‌های سطح از جمله انواع پوشش‌های آلی- پوشش‌های معدنی- آماده سازی سطح- خوردگی- رزین‌ها پیونده‌ها و افزودنی ها- جوهرهای چاپ؛ مواد رنگزا از جمله مواد رنگزای موظف و رنگدانه‌های آلی- مواد رنگزای زیستی، طبیعی، مصنوعی، غذایی، دارویی و آرایشی- پلیمرهای خودرنگ- رنگدانه‌ها و مواد رنگزای نساجی- رنگدانه‌ها و مواد معدنی پیشرفته- نانو مواد است.

از دیگر محورهای این رویداد می‌توان به فیزیک رنگ از جمله رنگ و جلوه ظاهری – فتونیک، رنگ همانندی، رنگ سنجی؛ رنگ و محیط زیست از جمله جنبه‌های زیست محیطی صنایع رنگ و پوشش؛ رنگ و انرژی‌های نو از جمله کاربرد رنگ در سلول‌های خورشیدی و سایر انرژی‌های تجدید پذیر و نیز هنر رنگ مانند طراحی و هنر رنگ اشاره کرد.

در این رویداد طرح ها و اختراعات منتخب به سرمایه گذاران و صنعت گران ارائه می‌شود. همچنین جلسات اختصاصی برای امضا قراردادهای مشارکت و سرمایه گذاری امضا خواهد شد. قابل توجه است که اختراعات برگزیده از حمایت معاونت علمی با اعطای تسهیلات سرمایه گذاری برخوردار می‌شوند.