اینترنت رایگان داخلی برای مشترکان مخابرات

به گزارش سیناپرس به نقل از جام جم آنلاین، سمیع الله صادقی با اشاره به اجرای مصوبه «تفکیک ترافیک استفاده از سایت های داخلی و خارجی در راستای پیاده سازی اهداف شبکه ملی اطلاعات توسط شرکت مخابرات ایران از برنامه ریزی برای اجرای طرحی خبر داد که علاوه بر تفکیک شبکه کشوری از بین الملل، ترافیک داخلی مشترکان مخابرات نیز تفکیک شود.

وی گفت: قصد داریم میزان مصرف مشترکان مخابرات را نامحدود کنیم؛ به نحوی که ترافیک داخلی برای مشترکان مخابرات با پرداخت آبونمان ثابت، نامحدود شود و فقط مشترکان برای اینترنت کشوری و بین المللی هزینه پرداخت کنند. به این ترتیب اینترنت مشترکان مخابرات برای استفاده از شبکه داخلی، هیچ وقت قطع نخواهد شد.

معاون تجاری شرکت مخابرات ایران هدف از اجرای این طرح را افزایش استفاده از محتوای داخلی در راستای شبکه ملی اطلاعات و اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: ترافیک داخلی مشترکان مخابرات (ترافیک TCI) مربوط به استفاده از سایتهای داخلی می شود که در دیتاسنتر مخابرات ایران، میزبانی می شوند.

وی گفت: به این ترتیب مشترکان در کنار ترافیک کشوری و ترافیک اینترنت بین الملل، امکان استفاده از سایتهای داخلی را خواهند داشت که در دیتاسنتر مخابرات میزبانی می شوند و قیمت ترافیکشان به مراتب ارزان تر از اینترنت بین الملل و اینترنت کشوری محاسبه خواهد شد.

صادقی با اشاره به انعقاد قرارداد با بیش از ۱۰ تجمیع کننده محتوا برای ارائه این سرویس از بستر مخابرات، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف شبکه ملی اطلاعات، ایجاد اشتغال در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است که با ظرفیت درنظر گرفته شده در دیتاسنترهای داخلی، این امکان برای فعالیت استارتاپها فراهم شده است.

معاون مخابرات افزود: برآورد می شود که با اجرای این طرح، تعرفه ترافیک داخلی مخابرات بیش از ۵۰ درصد کمتر از تعرفه ترافیک اینترنت کشوری باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا