استفاده از برنامه جاسوسی برای حفظ امنیت سایبری کودکان

به گزارش سیناپرس به نقل ازایرنا، در گذشته نه چندان دور حبس کردن کودکان در اتاق، یک تنبیه ترسناک و موثر بود. اما کودکان امروزی از این تنهایی با آغوش باز استقبال می‌کنند تا زمان بیشتری برای کار با گوشی موبایل و دستگاه‌های بازی الکترونیکی خود داشته باشند.
به همین علت یک پدر انگلیسی به نام ریچارد پرسی برنامه‌ای را نوشته که امکان شنود مکالمات تلفنی کودکان و همچنین خاموش کردن گوشی تلفن آن‌ها را برای والدین فراهم می‌کند.
این برنامه که SafeToNet نام دارد، امکان نظارت بر وبسایت‌های بازدید شده، مدت زمان وبگردی، غیرفعال کردن برنامه‌های تلفن هوشمند کودکان و در صورت لزوم خاموش کردن آن را برای والدین فراهم می‌کند.
پرسی در این رابطه گفت زمانی که متوجه شده فرزند خودش مدت زمانی طولانی را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کند و از سایر فعالیت‌های طبیعی غافل شده است، احساس کرده که باید شخصا زمام امور را به دست گیرد. به اعتقاد وی شبکه‌های اجتماعی مانند غرب وحشی کاملا خارج از کنترل هستند.
برنامه SafeToNet در مدارس مختلف مورد آزمایش قرار گرفته و قرار است در سال میلادی جاری به روزرسانی شود تا با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، امکان تشخیص فیلترسازی تمام پیغام‌های مضر را قبل رویت آن‌ها توسط کودکان فراهم کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا