مسیر کوتاه فارغ التحصیلان دانشگاه علم و فرهنگ تا اشتغال

به گزارش سیناپرس، وی تاکیدکرد: به همین دلیل دانشگاه علم و فرهنگ همواره سعی کرده در برنامه‌ریزی‌ها به سمتی حرکت کند که دانشجویان در حین تحصیل توانمند تربیت شوند و مشکلی برای ورود به بازار کار نداشته باشند. 

دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب دانشگاه علم و فرهنگ را یکی از دانشگاه‌های معتبر و بزرگ وزارت علوم توصیف کرد و افزود: دانشگاه‌های نسل سوم به دانشگاه‌های کارآفرین مشهورند که علاوه بر آموزش و پژوهش به اشتغال و کارآفرینی دانشجویان نیز توجه دارند. خوشبختانه دانشگاه علم و فرهنگ در دستیابی به این هدف موفق بوده است. بطوریکه وزارت علوم به عنوان مرجع عالی آموزش کشور به صراحت تاکید کرد که این دانشگاه در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی بسیار موفق عمل کرده‌اند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه فاصله بین فارغ التحصیلی و اشتغال در دانشگاه علم و فرهنگ بسیار کوتاه است،تصریح کرد: در این دانشگاه زیرساخت‌ها به سمتی حرکت می کند که فارغ التحصیل بیکار نداشته باشیم و همواره به دنبال این بوده‌ایم که دانشجویان را در حین تحصیل توانمند تربیت کنیم که پس از فارغ التحصیلی مشکلی برای جذب در بازار کار نداشته باشند. بطوریکه در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار می شوند.

دکتر ایمانی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار صندلی خالی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل بی‌انگیزگی و بی‌رغبتی برای حضور در دانشگاه‌ها، افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار در جامعه است. در واقع اگر دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی و تربیت دانشجو براساس نیاز جامعه حرکت کنند ظرفیت‌های خالی در دانشگاه‌ها تکمیل خواهد شد.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ با بیان اینکه تمام رشته‌های موجود در دانشگاه علم و فرهنگ براساس نیازمندی جامعه راه‌اندازی شده است، گفت: بیشتر فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در صورتی که به سربازی نروند مشکل بیکاری نخواهند داشت و جذب بازار کار می‌شوند چراکه در طول تحصیل کارآفرین شده‌اند و در رشته‌هایی نیز تحصیل کرده‌اند که براساس نیاز جامعه در دانشگاه ارائه شده است.

دکتر ایمانی خوشخو با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور باید به سمت کارآفرینی حرکت کنند، افزود: دولت در برنامه‌ریزی‌های خود دنبال راه‌اندازی دانشگاه‌هایی است که بتوانند مشکل کشور و نیازهای جامعه را رفع کنند نه اینکه مرکزی برای تولید فارغ‌التحصیلان بیکار باشد. همچنان که بیکاری معضل اساسی در جامعه ما سایه انداخته است.

وی همچنین از برنامه های دانشگاه علم و فرهنگ برای راه اندازی رشته های جدید و کاربردی در این دانشگاه خبر داد و گفت: تمامی رشته‌های دانشگاه علم و فرهنگ بر اساس نیازسنجی از جامعه راه اندازی می شوند. در این راستا رشته‌هایی نظیر "حقوق تجارت"، ‌"تجارت الکترونیکی" یا رشته های مربوط به حوزه گردشگری از جمله این رشته‌ها است که البته برخی رشته‌های دیگر نظیر "هنر اسلامی"، "حقوق خصوصی"، " معماری داخلی" و غیره نیز تا مهر ماه جاری برای مقطع کارشناسی ارشد در دانشجو پذیرش می‌کنند.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ در پایان با بیان اینکه هزینه شهریه یک دوره چهارساله در رشته‌های مهندسی سالهای گذشته بالغ بر ۶ میلیون بود، خاطرنشان کرد: این رقم در سال تحصیلی جدید به حدود ۸ میلیون تومان می‌رسد، این در حالی است که در برخی مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها این مبلغ شهریه برای یک یا دو ترم هزینه می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا