کاربران موتور جستجوگر گوگل این روزها چه پیغامی می‌گیرند؟

به گزارش سیناپرس به نقل از شبکه مجله،مدتی است بعضی از کاربران زمانی که در نظر دارند از موتور گوگل و از طریق مرورگر کروم و زمانی که حساب کاربری جیمیل آن‌ها فعال بوده است جستجویی را انجام دهند با پیغامی روبرو می‌شوند که گوگل به آن‌ها اعلام می‌دارد یکسری اطلاعات در ارتباط با سرویس‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنند به منظور ارائه سرویس‌های بهتر جمع‌آوری می‌شود.

گوگل در موافقت‌نامه‌ای که در این ارتباط به کاربران نشان داده اعلام داشته است که فعالیت‌های آن‌ها در ارتباط با سرویس‌هایی همچون گوگل‌مپ و زمانی که کاربر در جست‌وجوی رستورانی است یا زمانی که در حال مشاهده ویدیویی است برای ارائه خدمات بهتر جمع‌آوری شده و پردازش می‌شود. در این موافقت‌نامه آماده است که اطلاعاتی همچون مشخصات دستگاه مورد استفاده، آدرس‌های IP متعلق به دستگاه‌ها، داده‌های ذخیره شده در فایل‌های کوکی و داده‌های مربوط به موقعیت جغرافیایی کاربر ضبط می‌شود.

گوگل هدف از اینکار را ارائه هرچه مطلوب‌تر خدمات اعلام کرده و خاطر نشان کرده است این اطلاعات برای نمایش دقیق‌تر تبلیغات، بهبود امنیت کاربران و تحلیل بهتر سرویس‌ها به کار گرفته می‌شود.

در بخشی از این خط مشی آماده‌ است که از میلیاردها رکورد داده‌ای که در این ارتباط جمع‌آوری می‌شود برای تصحیح گرامر زبان‌ها، نمایش پیغام‌های امنیتی به کاربر و هدفمندسازی ارائه اطلاعات به کاربران استفاده می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا