اولین خودرو ساخته شده با چاپ سه بعدی روانه بازار می شود!

به گزارش سیناپرس به نقل از فردانما،ال‌ام‌۳‌دی سویم نمایشی از سرعتی است که تولیدات افزودنی می‌تواند با آن ایده‌ها را تبدیل به واقعیات کند. و همین‌طور نمایشی است از صفات تولیدات لکال موتورز و شعار آن با عنوان “فراتر از کارایی.” کارایی سنتی خودروها این است که بتوان آن را با انواع ایده‌ها برای بدنه تغییر داد و جلوه‌های بصری زیادی به آن بخشید – و چون این ماشین چاپ سه‌بعدی شده است، تغییر در شکلِ بدنه‌ی ماشین به‌هیچ‌وجه مشکل محسوب نمی‌شود.
لکال موتورز در تعداد زیادی از نمایشگاه‌های بین‌المللی ماشین‌های برقی چاپ سه‌بعدی خود را به نمایش گذاشته است، مانند: استراتی. اما به نظر می‌آید که بالاخره این شرکت آماده‌شده که محصولی را وارد بازار کند.
ال‌ام۳‌دی سویم از کارهای طراحی به نام کوین لو الهام گرفته‌شده است. یکی از اعضای مجموعه‌ی لکال موتورز که چالش پراجکت ریدکتد را قبول کرد. لکال موتور طرح لو را با کمی جرح‌وتعدیل اقتباس کرد، شبیه به پنجره‌ها و شیشه‌ی جلوی الکتریکی از خودرو کانورتیبل مزدا میتا. از روند طراحی تا ساخت نمونه‌ی اولیه دو ماه طول کشید.
پیشرانِ برقی خودرو از هسته‌ای از سلول‌های باتری ساخت شده که در قسمت میانی بدنه قرار دارد و با پوسته‌ی زیرین ۱۰ سانتی‌متری از برخورد با جاده حفاظت می‌شود. به نظر می‌رسد که لوکال موتورز تصمیم گرفته است که بلندگوهای رو به خارج طرح اولیه را در این خودرو قرار ندهد.
طرح ال‌ام‌۳‌دی سویم، شبیه به طرح خودروِ بیچ باگی است. اما لکال موتورز قصد دارد که نوع اسپرت این ماشین را با همان طرح بغل و شاسی تولید کند، اما قسمت جلو و عقب را با قطعاتی متفاوت تعویض می‌کند تا شکل کاملاً متفاوتی به این خودرو بدهد.

ال‌ام‌۳‌دی سویم مگاموتور

 
 
 
 
 
 
 
طرح کلی این است که به‌منظور دریافت گواهینامه‌ی آزمون تصادف و بزرگراه فدرال، سریِ ای‌ام‌۳‌دی تا سال ۲۰۱۶ گسترش داده شود. به‌احتمال‌زیاد این مدل‌های جدید از شاسی یکسانی استفاده کنند تا نشان دهند که تا چه حد می‌توان با بدنه‌های متفاوت خارجی ماشین، تغییر در طرح آن ایجاد کرد. تمام خودروهای این سری در کارخانه‌ی کوچک جدید این شرکت ساخته خواهد شد که در حال حاضر در ناکسویلِ تنسی در حال ساخت است، و قرار است که تا پایان سال ساخته شود.

پیش‌فروش ای‌ام‌۳‌دی در سال ۲۰۱۶ آغاز می‌شود، که قیمت مقررشده‌ی آن ۵۳۰۰۰ دلار است و احتمالاً در سال ۲۰۱۷ به مشتریان تحویل داده می‌شود. مشتریان مشتاق‌تر می‌توانند با گذاشتن بیعانه در کمپین تأمین مالی جمعی که قرار است در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۶ برگزار شود، این خودرو را با محدوده‌ی قیمتِ متفاوت‌تری در سال ۲۰۱۶ خریداری کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا