بودجه‌ تیم تحقیق و توسعه‌ اپل ۱۵ درصد افزایش یافت

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، اپل جزو شرکت‌هایی محسوب می‌شود که در مقایسه با رقبا، سرمایه‌گذاری کمی در بخش تحقیق و توسعه (R&D) انجام می‌دهد؛ اما در سه‌ماهه‌ی مالی منتهی به ماه جولای امسال، رقم زیادی به بودجه‌ی این بخش اضافه شد. طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، در این سه‌ماهه، بودجه‌ی بخش تحقیق و توسعه‌ی اپل، ۱۵ درصد افزایش یافت. این یعنی در یک بازه‌ی ۱۲ ماهه، مجموعا ۱۱.۲ میلیارد دلار در این بخش سرمایه‌گذاری شده است.

تحلیل‌گر وال‌استریت ژورنال می‌گوید: تقریبا ۵ درصد از کل درآمد اپل در این بازه، برای تیم تحقیق و توسعه بود. پس از طراحی اولین آیفون، این دومین بار است که اپل چنین سرمایه‌گذاری زیادی در بخش تحقیق و توسعه انجام می‌دهد. بنابراین باید منتظر محصولات جذابی در آینده باشیم.

به‌علاوه این شرکت اخیرا کارکنان بیشتری برای بخش تحقیق و توسعه‌ی خود استخدام کرده است. این یعنی اپل در حال ساخت محصولاتی است که به‌اندازه‌ی آیفون مهم خواهند بود.

شواهد نشان می‌دهند که این سرمایه‌گذاری به دلیل توجه زیاد اپل به دو بخش واقعیت افزوده (AR) و خودروهای خودران است. به احتمال زیاد، در آینده‌ی نزدیک شاهد معرفی اولین خودروی خودران این شرکت خواهیم بود. به‌علاوه، اپل توجه زیادی هم به صنعت پزشکی دارد. از سوی دیگر، اخبار مختلف نشان می‌دهند که اپل می‌خواهد یک عینک واقعیت افزوده مشابه گوگل گلس طراحی کند؛ البته این عینک احتمالا بدون آیفون کار نخواهد کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا