کد خبر : 64288 یکشنبه 22 مرداد 1396 - 09:00:49
ایستگاه-فضائی-را-زنده-از-تلویزیون-ناسا-ببینید

ماموریت جدید در ایستگاه بین المللی فضائی؛

ایستگاه فضائی را زنده از تلویزیون ناسا ببینید

سیناپرس: با توجه به برنامه ریزی جهت انجام ماموریت راهپیمائی فضائی در ایستگاه بین المللی فضائی، سازمان فضائی ناسا اعلام کرد که برنامه فوق را از کانال ویژه خود به طور مستقیم و زنده پخش خواهد کرد. این ماموریت مقارن با روز 26 مرداد انجام خواهد شد.

در پی اعلام برنامه ریزی جهت انجام یک ماموریت شش ساعته راهپیمائی فضائی در ایستگاه بین المللی فضائی، تلویزیون اختصاصی ناسا در نظر دارد این رویداد را به صورت زنده پخش کند. این ماموریت قرار است در تاریخ 17 آگوست (برابر با 26 مرداد) در ساعت 10 صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (EDT) آغاز شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه، ماموریت فوق قرار است توسط دو فضانورد اهل روسیه و در قالب ماموریت 52 به سرپرستی فرمانده فئودور یورچیکین (Fyodor Yurchikhin) و مهندس پرواز سرگئی ریازانسکی (Sergey Ryazanskiy) انجام شود.  این ماموریت در فضای خارج از ایستگاه بین المللی فضائی صورت گرفته و قرار است در آن 5 ماهواره نانو به صورت دستی در موقعیت کاری قرار گیرند که البته همه این ماهواره ها دارای وظایف و عملکرد علمی نبوده و تنها برخی از آن ها ماموریت علمی دارند. یکی از این ماهواره های مینیاتوری و بسیار کوچک دارای بدنه ای است که صفحات آن توسط چاپگرهای سه بعدی طراحی شده اند. یکی دیگر از این ماهواره های مکعبی شکل، به پژوهشگران در مطالعه مدارهای تحتانی زمین یاری کرده و تمام آن از مواد چاپگرهای سه بعدی ساخته شده است.

دیگر ماهواره ای که قرار است طی این راهپیمائی فضائی مورد بهره برداری قرار گیرد، به مناسبت بزرگداشت و یادبود شصتمین سالگرد پرتاب ماهواره Sputnik 1 وارد مدار خواهد شد. ماهواره Sputnik 1 نخستین ماهواره ساخته شده توسط انسان محسوب می شود. البته این تاریخ همچنین مقارن با یک صد و شصتمین سالروز تولد دانشمند مشهور روسیه یعنی کنستانتین تسیوکولوفسکی (Konstantin Tsiolkovsky) از پیشگامان دانش فضانوردی و راکت های فضائی نیز هست.

فضانوردان ایستگاه بین المللی فضائی در ماموریت پیش روی خود همچنین قرار است مجموعه ای از نرده ها و دستگیره های مخصوص را نیز در خارج از ایستگاه بین المللی نصب کرده و همچنین پروژه ای مبتنی بر مطالعه میکروب ها و  موجودات میکروسکوپی خارج از ایستگاه بین المللی را نیز آغاز خواهند کرد.

احسان محمدحسینی