برای نخستین بارنام چهاردانشگاه ایتالیایی درمیان 200 دانشگاه اول جهان

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، بر اساس داده های یکی از مشهورترین رتبه بندی های بین المللی (QS World University Rankings)، چهار دانشگاه ایتالیایی در فهرست رتبه بندی 200 دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند. 
دانشگاه 'پولیتکنیکو' شهر میلان که بهترین دانشگاه در ایتالیا بشمار می رود، با کسب 13 امتیاز از رتبه 183 جدول رتبه بندی دانشگاه های جهان، به رتبه 170 رسید. 
دانشگاه 'بولونیا' در شمال ایتالیا نیز با کسب 20 امتیاز به رتبه 188 جدول راه یافت و برای نخستین بار مدرسه عالی 'سانت انا' در شهر پیزا و 'نورماله' در رتبه 192 جدول جای گرفتند. 
بر اساس این گزارش، در صدر جدول رتبه بندی مذکور برای نخستین بار، چهار دانشگاه آمریکایی قرار گرفتند و برای ششمین سال پیاپی دانشگاه 'Mit' ماساچوست در رتبه نخست قرار گرفت. دانشگاه های 'استندفورد ' و 'هاروارد' نیز به ترتیب در رتبه های دوم و سوم جهانی جای گرفته درحالی که دانشگاه فنی کالیفرنیا ' Caltech' در رتبه 4 جدول قرار گرفت. سایر دانشگاه های آمریکایی و انگلیسی با از دست دادن امتیاز به مکان های پایین تر جدول نزول کردند در حالی که دانشگاه های روسی، استرالیایی ، سنگاپوری، چینی و هندی بهبود یافتند. 
در جدول مذکور مجموعا چهار هزار و 388 دانشگاه در جهان مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد 956 دانشگاه بر اساس معیارهای مختلف از جمله دیدگاه دانشجویان و کارفرمایان، شمار استنادها، منابع مربوطه درسی، شمار استادان و دانشجویان بین المللی به داخل جدول رتبه بندی راه یافتند. 
سرمایه گذاری های مهم خصوصی و عمومی و مداوم در تحقیقات و آموزش عالی از جمله عناصری است که منجر به رشد دانشگاه ها در این جدول رتبه بندی شد. 
از نظر تاثیر تحقیقات، مدرسه عالی 'نورماله سوپریوره ' ایتالیا در رتبه 18 جدول و مدرسه عالی 'سانتانا' این کشور در رتبه 27 جدول قرار گرفتند. با در نظر گرفتن دیدگاه ها بیش از 75 هزار دانشجو در سراسر جهان، دانشگاه بولونیا ایتالیا در مکان 77 قرار گرفت و به دنبال آن دانشگاه ساپیئنتزا در شهر رم در رتبه 86 جدول نشست. از نظر دیدگاه کارفرمایان دانشگاه های بازرگانی 'لوئیجی بوکونی' ایتالیا در مکان 30 و پولیتکنیکو در مکان 53 جدول قرار می گیرد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا