17 کشور درگیر تخم مرغ های سمی

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،  بحران تخم مرغ های آلوده در حال حاضر فراتر از مرزهای اروپا رفته و محصولات تولید شده از این تخم مرغ ها در هنگ کنگ نیز شناسایی شده است.
کمیسیونر سلامت و بهداشت غذایی اروپا، پیش بینی کرد که 26 سپتامبر (چهارم مهر) در گردهمایی وزیران و سازمان های ایمنی مواد غذایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا که درگیر این پرونده هستند، به محض دستیابی به حقایق، آن را در اختیار خواهند گذاشت.
«ویتنیس آندریوکایتیس» (Vytenis Andriukaitis) تاکید کرد: به جای از دست دادن انرژی برای سرزنش کردن یکدیگر، باید در کنار یکدیگر به منظور جلب درس های لازم و حرکت رو به جلو تلاش کنیم.
خبرگزاری فرانسه افزود: بر اساس گزارش کمیسیون یاد شده، تخم مرغ های پخته شده و یا مایع که آلوده به سم فیپرونیل هستند، در کشورهایی همچون سوئیس، هنگ کنگ، فرانسه، سوئد، انگلیس، اتریش، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، لهستان، رومانی، اسلواکی، اسلوونی و دانمارک توزیع شده است.
پاریس اعلام کرده است که 250 هزار تخم مرغ آلوده به سم فیپرونیل در ماه آوریل در فروشگاه های این کشور توزیع شده است و در مجموع 17 کشور، از جمله 15 عضو اتحادیه اروپا، درگیر این بحران شده اند.
به گزارش ایرنا، فیپرونیل نوعی حشره کش برای از بین بردن شپش قرمز است و کاربرد آن در صنایعی که به تولید محصولات مورد استفاده انسان می رسد، در اتحادیه اروپا ممنوع است.
نخستین اخبار مبنی بر توزیع تخم مرغ های آلوده به سم فیپرونیل حدود یک هفته پیش توسط آلمان و بلژیک مطرح شد و این کشورها خواستار توضیح هلند در زمینه تولید و توزیع این تخم مرغ ها شدند.
در همین ارتباط 180 مزرعه مرغداری در هلند تعطیل شده است و تاکنون دهها میلیون تخم مرغ آلوده از بازار کشورهای اروپایی جمع آوری و معدوم شد و این روند همچنان ادامه دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا