حمایت از ۳۰۰ رساله دکتری از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران

 نصراله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران امروز در نشستی خبری که در محل این صندوق برگزار شد، خاطرنشان کرد: ما با آموزش و پرورش قراردادهایی در راستای پرورش ذهن دانش آموزان انجام داده ایم تا بتوانیم با حمایت از پژوهشسراهای دانش آموزی، آموزش ایده پردازی داشته باشیم.

وی افزود: بدین واسطه خلاقیت دانش آموزان شکوفا شود و بتوانیم اختراعات آنها را به ثبت برسانیم؛ همچنین مطالعات تیمی را در بین آنها گسترش دهیم.

ضرغام تصریح کرد: با ترویج تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان، تحقیق از همان زمان مدرسه بنیادین می شود. این موضوع می تواند زمینه ای برای بروز خلاقیت ها و نوآوری در دانش آموزان شود.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با اشاره به حمایت از اختراعات از سوی این صندوق، گفت: ما توانستیم در سه ماهه اول امسال ۹ اختراع را به ثبت پتنت خارجی برسانیم؛ ما صد در صد هزینه های ثبت اختراع را پرداخت می کنیم و کل حقوق متعلق به مخترعین پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه همچنین در ادامه ثبت اختراع درصدد هستیم ثبت پتنت را در داخل و خارج کشور به فروش برسانیم، گفت: از دیگر پشتیبانی های صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران اعطای کرسی پژوهشی است که در حال حاضر زمان آن ۱۰ ساله بوده و میزان آن اکنون از ۳۰ به ۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

ضرغام تاکید کرد: ما درحال حاضر ۱۰۰ هزار دانشجوی دکتری داریم که این افراد موظف هستند فعالیت پژوهشی داشته باشند، از این رو صندوق از اجرای پروژه های رساله دکتری این دانشجویان حمایت می کند.

وی در این خصوص توضیح داد: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در سال دو بار فراخوان می دهد تا در حمایت از رساله های دکتری اقداماتی را اجرا کند.

ضرغام با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۳ رساله مورد حمایت صندوق قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: امسال با اولین فراخوان ۱۵۰ نفر ثبت نام کرده اند تا در این موضوع مورد حمایت قرار گیرند.

وی ادامه داد: امیدواریم امسال تا ۳۰۰ رساله دکتری را مورد حمایت قرار دهیم.رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با بیان اینکه تاکنون این صندوق از انجمن های علمی اساتید حمایت می کرده، اظهار داشت: بنا داریم از انجمن های علمی دانشجویان نیز حمایت داشته باشیم.

ضرغام با بیان اینکه تاکنون سه قرارداد با آکادمی علوم چین منعقد کرده ایم، گفت: همچنین با بنیاد علم روسیه و آلمان نیز قراردادهایی منعقد کرده ایم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا