با بی صدا ترین زیردریائی جهان آشنا شوید

زیردریایی دیزلی-الکتریکی کراسنودار (Krasnodar) به عنوان بخشی از نیروی دریایی روسیه  جهت انجام مأموریت خود در دریای مدیترانه به پایگاه اصلی وارد شد تا بتواند برای انجام عملیات ناوگان دریای سیاه آماده شود.

پروژه 636.3 (کلاس ورشایانکا) به ارائه نسل سوم زیردریایی های دیزلی -الکتریکی می پردازد که یکی از بی صداترین زیردریایی ها در جهان به حساب می آید. این زیر دریایی ها قادرند تا سرعت شناوری در سطح خود را به 20 گره برساند و توانایی رفتن در عمق 300 متری را نیز دارا هستند. این زیر دریایی ظرفیت 52 خدمه برای 45 روز را داراست. پروژه زیردریایی 636.3 حدود 4 هزار تن را جابه جا می کند.

دریاسالار الکساندر ویتکو، فرمانده ناوگان دریایی روسیه در مصاحبه ای دریایی اعلام کرد: « ورود زیردریایی دیزلی – الکتریکی کراسنودار، چهارمین زیر دریایی، در سواستوپول (Sevastopol)، در واقع تنها ورود یک زیر دریایی جدید به حساب نمی آید بلکه می توان گفت که کل واحد زیردریایی روسیه در ناوگان دریای سیاه موجود است.»

او در ادامه توضیحاتش می گوید: « چهار زیردریایی در دریای سیاه و دو زیر دریایی در دریای بالتیک هستند و آن ها به زودی از بندرگاه عبور خواهند کرد.» بر اساس گفته های دریاسالار ویتکو عبور زیردریایی دیزلی-الکتریکی کراسنودار چهار ماه به طول انجامید که یک رکورد خاص برای ناوگان دریای سیاه محسوب می شود. علاوه بر آن، در زیردریایی های آینده، سفر دریایی طولانی تر خواهد شد.

این زیردریایی در تعاملات تکمیلی به عنوان بخشی از یک گروه تاکتیکی چند منظوره با دو فروند به فعالیت می پردازد. در تاریخ 20 فوریه سال 2014 میلادی مراسمی برای افتتاح زیردریایی دیزلی- الکتریکی کراسنودار پروژه 636.3 در اداره نیروی دریایی در استی پترزبورگ (St. Petersburg) برگزار شد. سپس این زیردریایی در تاریخ 25 آوریل سال 2015 میلادی در دریا شناور شده و به فعالیت پرداخت.

لازم به توضیح است که پروژه 636.3 (کلاس ورشایانکا) به ارائه نسل سوم زیردریایی های دیزلی -الکتریکی می پردازد که یکی از بی صداترین زیردریایی ها در جهان به حساب می آید. این زیر دریایی ها قادرند تا سرعت شناوری در سطح خود را به 20 گره برساند و توانایی رفتن در عمق 300 متری را نیز دارا هستند. این زیر دریایی ظرفیت 52 خدمه برای 45 روز را داراست. پروژه زیردریایی 636.3 حدود 4 هزار تن را جابه جا می کند. اولین سری از شش پروژه زیر دریایی 636.3 کلاس ورشایانکا به ناوگان دریای سیاه روسیه تحویل داده شده است. اجرای برنامه ساخت شش پروژه زیر دریایی کلاس ورشایانکا برای ناوگان اقیانوس آرام تا پیش از سال 2022 میلادی پیش بینی شده است.

فاطمه کردی

منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا