هوش مصنوعی و رقابت غول های بزرگ خودرو ساز

به گزارش سیناپرس به نقل از فردانما،تویوتا قصد دارد که در طول پنج سال آینده ۱ میلیارد دلار در زمینه‌ی تحقیقاتی سرمایه‌گذاری کند.این خبر حدود دو ماه بعد از آن‌ کهتویوتا اعلام کرد قصد دارد ۵۰ میلیون دلار را برای همکاری با اِم‌آی‌تی و دانشگاه استنفورد سرمایه‌گذاری کند، اعلام شد. قرار بود که این پروژه به‌وسیله‌ی گیل پرَت، مدیر سابقدارپا روباتیکس چلنج مدیریت شود.

بعد از اتفاقات اخیر، تویوتا دو موسسه‌ی تحقیقی را نزدیک به محوطه‌ی دانشگاه استنفورد و اِم‌آی‌تی تأسیس می‌کند. با توجه به بیانه‌ای مطبوعاتی، این شرکت جدید به‌وسیله‌ی پرَت نظارت خواهد شد. او قصد دارد که «مهندسان و محققان برجسته‌ای» را به خدمت بگیرد.

ظاهراً سال‌ها است که تویوتا بر روی انواع مختلف ربات و هوش مصنوعی کارکرده است تا کیفیت زندگیِ افراد در بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان و حتی خانه‌ها را افزایش دهد.

پرَت در این بیانیه گفته است که گروه تحقیقاتی او بر روی سلامت رانندگان و دسترس‌پذیری خودروها کار می‌کنند. آن‌ها این کار را بر پایه‌ی برنامه‌های همیار راننده انجام خواهند داد. برنامه‌هایی مانند فناوری‌های همیارِ پارک یا جاده که در حال تبدیل‌شدن به یکی از بخش‌های معمول خودروها هستند. با توجه به افراد مستعدی که تویوتا به خدمت گرفته است، ازجمله پرَت، فی-فی لی، مدیر آزمایشگاه چشم‌انداز رایانه‌ی استنفورد و دانیل راس، مدیر آزمایشگاه هوش مصنوعی  اِم‌آی‌تی، به نظر می‌رسد که تویوتا نقشه‌های بزرگ‌تری را در سر داشت باشد.

سیلیکون ولی مملو از شرکت‌هایی است که در حال بررسی راه‌های تلاقی رانندگی و ربات‌های مختار هستند که از هوش مصنوعی سطح بالایی برخوردارند. گوگل بخش رباتیک خود را در بوستون داینمیک دارد و آزمایش‌های خودروهای خودران خود را در خیابان‌های کالیفرنیا شروع کرده است. دلفی اوتوموتیو هم در حال کار کردن بر روی خودروهای خودران است، اخیراً تسلا موتور هم برنامه ی رانندگی نیمه خودرانِ «هدایت خودکار» را روی بیش از ۴۰۰۰۰ از خودروهای خود نصب‌کرده است.

تویوتا هم کار بر روی خودروهای خودران خود را شروع کرده است. آن‌ها اعلام کرده‌اند که قصد دارند تا سال ۲۰۲۰ آن‌ها را وارد جاده‌ها کنند. به نظر می‌رسد که خودروهای خودران هدف درازمدت خیلی از شرکت‌ها باشد و به نظر می‌رسد این سرمایه‌گذاری تویوتا نشان می‌دهد که آن‌ها تا چه حد دراین‌باره جدی هستند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا این سرمایه‌گذاری به تویوتا کمک می‌کند تا رقیبانش را شکست دهد یا نه، اما به‌هرحال این کار راه آن‌ها را برای رسیدن به اهداف آن‌ها هموارتر خواهد کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا