حل مشکل استفاده از تلفن همراه حین رانندگی!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،یک کارشناس ایمنی ترافیک در همین زمینه اظهار داشت برخی رانندگان پیش از این از تلفن همراه برای تماس استفاده می‌کردند اما اکنون در حال چت، تماس ویدئویی و تماشای ویدئو هستند که حواس آنان را پرت کرده و جان خود و دیگران را به‌خطر می‌اندازند.

یک راننده در این زمینه معتقد است گرچه اداره ترافیک و وزارت کشور کمپین‌های بسیاری برای آموزش افراد راه‌اندازی کرده‌اند که از تلفن همراه در حین رانندگی استفاده نکنند اما چندان موفقیت نبوده‌اند.

یک سفر در جاده‌های دوحه در ساعات اوج ترافیک نشان داد تعدا رانندگانی که از تلفن همراه استفاده می‌کنند بسیار زیاد هستند. همین طور مشاهده شد بسیاری از آنان به‌جای تماس تلفنی در حال استفاده از اینترنت بودند.

همچنین این افراد در حالی که با استفاده از تلفن خود مشغول وب‌گردی بودند، بسیار خطرناک در خطوط جاده‌ها حرکت می‌کردند بدون اینکه به دیگر رانندگان اهمیت بدهند.

استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی یکی از عوامل مهم تصادف برشمرده شده است و افزایش دسترسی به اینترنت آن‌را خطرناک‌تر کرده است. این مساله تبدیل به یک امر رایج در بین هردو جنس شده است.

یک مقام ارشد گفت: “رانندگان زیادی به استفاده از تلفن همراه اعتیاد پیدا کرده‌اند و به قانون اهمیتی نمی‌دهند و جان خود و دیگران را به‌خطر می‌اندازند. یک وسیله جدید با نام Textalyser  برای چک کردن استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی ساخته شده است و به‌زودی وارد بازار خواهد شد.”

این گجت قادر است در هنگام رخ دادن یک تصادف به پلیس کمک کند. این دستگاه تلفن همراه راننده را اسکن کرده و تشخیص می‌دهد آیا راننده هنگام تصادف در حال استفاده از تلفن همراه بوده یا خیر.

Textalyser به مقامات کمک خواهد کرد که در موارد مختلف بتوانند مقصر را پیدا کنند، مخصوصا زمانی که به دلایل امنیتی امکان باز کردن تلفن و چک کردن لیست تماس فرد وجود نداشته باشد.

اغلب تلفن‌های همراه توسط کلمه عبور محافظت می‌شوند و دسترسی به آن‌ها راحت نیست. اما دستگاه جدید می‌تواند بدون شکست حریم افراد به پلیس کمک کرده و داده‌های لازم در مورد تلفن همراه را به‌دست آورد.

این مقام ارشد با استناد به تجربیات خود گفت در هنگام حرکت در جاده‌های دوحه اگر یک خودرو بی‌پروا و یا به‌طرز غیر منتظره‌ای آرام حرکت می‌کند، در اغلب موارد راننده مشغول استفاده از تلفن همراه است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا