هوش مصنوعی کالای اصل را از بدل تشخیص می دهد

به گزارش سیناپرس به نقل از ساینس دیلی، گروهی از محققان سازوکار منحصر به فردی را ابداع کرده اند که در قالب آن الگوریتم هوش مصنوعی خاصی برای تمیز دادن کالاهای اصلی از تقلبی به کار گرفته می شود. این الگوریتم که توانایی خودآموزی و ارتقای توانمندی های خود را نیز دارد در سیستم ها و دستگاه های مختلف قابل به کارگیری است و از این طریق قاچاقچیان و فروشندگان محصولات تقلبی دیگر نمی توانند سر مشتریان خود کلاه بگذارند.

محققان دانشگاه نیویورک می گویند از طریق الگوریتم یاد شده شناسایی ویژگی های منحصر به فرد و بسیار کوچک کالاهای اصل که برای انسان قابل تشخیص نیست، ممکن می شود و لذا دستگاه مجهز به این الگوریتم به سادگی تشخیص می دهد که کدام کالا اصل و کدام یک تقلبی است.

امروزه تولید مدل های تقلبی کالاهای مشهور و پرطرفدار به چالشی جدی مبدل شده و بررسی ها نشان می دهد ۷ درصد از تجارت جهان مربوط به کالاهای تقلبی است. در حال حاضر روش های مختلفی برای شناسایی کالاهای تقلبی وجود دارد، اما اکثر این روش ها مستلزم دستکاری کالاهای مشکوک و آسیب زدن به آنهاست.

الگوریتم هوش مصنوعی مذکور دارای یک پایگاه داده متشکل از بیش از سه میلیون تصویر از مواد مختلف مانند پارچه، چرم، قرص، مواد الکترونیکی، اسباب بازی، کفش و غیره است و دقت آن ۹۸ درصد اعلام شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا