سلامت جسمی و روانی نیروی کار، سرمایه بالقوه برای دستیابی به توسعه پایدار است

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از (وب دا)؛ دکتر سید حسن هاشمی در این پیام با تاکید بر اینکه سلامت جسمی و روانی نیروی کار، سرمایه بالقوه برای دستیابی به توسعه پایدار می‌باشد، تصریح کرده است باید در سال «هم­دلی و هم­زبانی دولت و مردم» با مشارکت دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های جامعه کارگری و کارفرمایی، دست در دست هم شاخص ایمنی و سلامت در حوزه «کار شایسته» را به بالا‌ترین درجه ممکن برسانیم. 
متن این پیام یه شرح زیر است: 
 
  هشتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ مصادف با ۲۸ آوریل، روز جهانی ایمنی و سلامت کار است. امسال دستگاه­های اجرایی، تشکل­های کارفرمایی و کارگری و انجمن­های علمی کشور در یک حرکت جهانی و همگام با سازمان بین­ المللی کار، شعار «تحقق کار شایسته با نهادینه ­سازی فرهنگ ایمنی و بهداشت کار» را انتخاب کردند. 
 
 این در حالی است که طی سال‌های اخیر نارسایی موجود در مجموعه ایمنی و سلامت کار کشور، از کارایی و بهره­ وری منابع انسانی کاسته و متاسفانه سبب گشته ایران در رتبه ­بندی جهانی در رابطه با شاخص «کار شایسته» در مرتبه‌ای قرار گیرد که شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست. 
 
 ضمن تأکید بر این نکته که سلامت جسمی و روانی نیروی کار، سرمایه بالقوه برای دستیابی به توسعه پایدار می‌باشد، لازم است در سال «هم­دلی و هم­زبانی دولت و مردم» با مشارکت دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های جامعه کارگری و کارفرمایی، دست در دست هم شاخص ایمنی و سلامت در حوزه «کار شایسته» را به بالا‌ترین درجه ممکن برسانیم. 
 
 برای رسیدن به این هدف بزرگ، توجه جمعی به ایمنی و سلامت کار و مشارکت بین­ بخشی از مرحله قانون­ گذاری و سیاست‌گذاری تا برنامه­ ریزی و اجرا در بخش دولتی و خصوصی امری ضروری است. 
 
 اینجانب ضمن تبریک این روز به تمامی همکارانی که این عرصه را برای خدمت به مردم برگزیده ­اند، سعادت، بهروزی و موفقیت ایشان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا